بهترین وکیل خانواده در مشهد | وکیل دعاوی خانواده در مشهد

وکیل خوب در مشهد

وکیل خانواده در مشهد وکیلی است که می تواند در کلیه امور مربوط به خانواده مشکل گشای شما باشد. دعاوی خانوادگی مانند طلاق توافقی و هر نوع طلاق دیگر، مهریه، نفقه، حضانت، طلاق توافقی فوری، طلاق به درخواست زوج، طلاق به درخواست زوجه، تمکین، سرپرستی، اثبات زوجیت و غیره می باشد.شهر مشهد جمعیت بالایی دارد. مانند هر شهر دیگری مشکلات مرتبط با امور خانواده در مشهد بسیار به چشم می خورد. برای حل مسائل حقوقی مربوط به خانواده به بهترین شکل ممکن نیاز به یک وکیل خانواده خوب و ماهر در مشهد دارید.برای انتخاب یک وکیل دعاوی خانواده در مشهد ابتدا تجارب و تعداد پرونده های موفقی که داشته را بررسی کنید. سپس بهترین وکیل خانواده در مشهد را انتخاب کنید. در صورت تماس با ما وکیل مجرب خانواده در مشهد پاسخگوی شما می باشد.

بهترین وکیل دعاوی خانواده در مشهد را از کجا پیداکنیم؟

برای یافتن آدرس بهترین وکیل خانواده در مشهد راه های مختلفی پیش روی شما شماست. شما می توانید از دوست یا آشنایی که به تازگی به یک وکیل دعاوی خانواده در مشهد مراجعه نموده شماره و آدرس یک وکیل متخصص خانواده در مشهد را بخواهید. روش دیگر جستجو در گوگل است.  شما می توانید از بین اسامی مختلف و پس از بررسی رزومه کاری وکیل های خانواده در مشهد یکی را انتخاب کرده و با او تماس بگیرید.

روش مراجعه مستقیم نیز می تواند مفید باشد. شما می توانید به یک موسسه حقوقی در مشهد مراجعه کرده و پس از طرح مشکل خود تقاضای یک وکیل متخصص در حوزه خانواده را نمایید. حتی بدون مراجعه حضوری نیز می توان با یک وکیل آنلاین در مشهد که تجربه وکالت دعاوی خانوادگی را داشته باشد صحبت کنید و یا با داشتن شماره تماس وکیل در مشهد که حوزه کاری او مسائل خانوادگی مانند طلاق، حضانت، مهریه، اثبات زوجیت و … باشد کمک و مشورت بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد طلاق توافقی دارید می توانید از یک وکیل طلاق توافقی مشهد کمک بگیرید.

اطلاعات تماس
09151186862
37602838
[email protected]
دفتر مرکزی: مشهد – بلوار سجاد . بزرگمهر شمالی 3 – پلاک27 – طبقه2–واحد 5 ( موسسه ی طلیعه داران عدالت)

نقش وکیل مجرب خانواده در مشهد 

وکیل خانواده در مشهد از حقوق شما در خانواده حمایت می کند. خانواده از ارکان‌های اصلی جامعه محسوب می‌شود و همه می‌دانیم که هر کس با هر نقشی که در جامعه و خانواده دارد؛ به دنبال آن یک سری حقوق خاص به آن نقش تعلق می‌گیرد و همینطور وظایفی را بر عهده می‌گیرد. حقوق خانواده دارای سه رکن اصلی است:

  1. اولین مورد از حقوق خانواده مربوط به حقوق مربوط به ازدواج است.
  2. دومین مورد آن مربوط به بحث طلاق است
  3. و سومین بخش آن مربوط به روابط بین والدین و فرزندان است.

هر کدام از این بخش‌ها زیر شاخه‌های مختص به خودشان را دارند، که در ادامه به اختصار به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با توجه به مشکلات جامعه امروزی، گرانی و تورم، مشکلات روانی و … جامعه دچار چالش‌هایی شده است که افراد در اجتماع تحت تأثیر این مشکلات و مسائل قرار می‌گیرند و ناخودآگاه این مشکلات را با خود وارد حریم خانواده می‌کنند. و به دنبال آن خانواده‌ها کم و بیش با چالش‌ها و اختلافاتی مواجه می‌شوند. روبه رویی و حل کردن این مسائل نیاز به صبر، آگاهی، اطلاعات از حقوق و تکالیف فردی و خانوادگی دارد.

معرفی وکیل خانواده در مشهد

بهترین وکیل خانواده در مشهد

این روزها برای هر کاری متخصص، مشاور و راهنما آن وجود دارد. تا بتوانند به افراد برای حل مشکلاتشان کمک کنند و اثرات مخرب مالی و روانی این اختلافات را به حداقل برسانند. وکلای خانواده در مشهد یکی از این گروه‌های متخصص و مشاور هستند. آن ها با آگاهی از قانون و حقوق و تکالیف مقرر شده در عرف و قوانین کمک شایانی به جامعه می نمایند. آن ها افراد را از حقوق خودشان آگاه کرده و برای حفظ و نگه داری بنیان خانواده و جامعه تلاش می کنند.

آقای ابراهیمی مهر وکیل پایه یک خانواده در مشهد دارای مدرک جزا و جرم شناسی بوده و از بهترین وکلای خانواده در مشهد می باشد. ایشان دارای پرونده های موفق بسیار در حوزه خانواده می باشد. تجربه بالا در رسیدگی به پرونده های خانوادگی در مشهد باعث شده موکلین زیادی در مشهد به ایشان مراجعه نمایند.

بهترین وکیل خانواده در مشهد کیست؟

همان طور که می‌دانیم، دانش حقوق شاخه‌های متنوع و گسترده‌ای دارد. در هر یک از این شاخه‌ها وکلا، کارشناسان و مشاوران زیادی در حال فعالیت هستند. یکی از این شاخه‌های مهم و اساسی جامعه، خانواده است. وکیل خانواده در مشهد درواقع وکیل پایه یک دادگستری در مشهد است. وکیل پایه یک خانواده در مشهد به طور تخصصی در زمینه پرونده‌های مربوط به خانواده مثل: طلاق، نفقه، مهریه، قیمومت، ارث، حضانت، حجر، عقد نکاح، سرپرستی، تمکین و هر چیزی که مربوط به بنیان خانواده باشد، فعالیت می‌کند.

ویژگی های بهترین وکیل خانواده در مشهد

کسی که در زمینه مشاوره و راهنمایی مسائل خانوادگی و دفاع از حقوق خانواده فعالیت می‌کند باید در زمینه روانشناسی هم اطلاعات داشته باشد. این باعث می شود تا بتواند بهترین تعامل را با موکلان خود داشته باشد. خانواده بسیار حساس است و در مواقع بروز مشکلات خانوادگی و شخصی بیشتر افراد فشارهای روانی زیادی را تجربه می‌کنند. وکیل خانواده با موکلانی با سنین و روحیات و شرایط متفاوت در ارتباط است بنابراین لازم است قدرت درک بالایی داشته باشد.

یکی دیگر از مشخصات یک وکیل خوب خانواده در مشهد داشتن وجدان و تعهد کاری است. یک وکیل خانواده در مشهد با وجدان و خوب اولین کاری که در مواجه با پرونده‌ای که به او ارجاع داده شده است می‌کند فراهم کردن راه‌های سازش و حل و فصل پرونده بدون رسیدگی قاضی می باشد.

این راه‌های صلح و سازش می‌تواند ارجاع به پزشک، متخصص، کارفرما برای یادگیری مهارت، روانشناس یا روانپزشک و یا حتی صحبت با طرفین یا اقوام و بزرگترها باشد. قبل از اینکه از لیست وکلای خانواده در مشهد شماره وکیل دعاوی خانواده در مشهد را بیابید بد نیست آگاهی بیشتری درباره وظایف یک وکیل خانواده داشته باشید.

تسلط وکیل خانواده در مشهد به قوانین

وکیل پرونده‌های حقوق خانواده باید ریز به ریز نکات و قوانین مربوط به این حوزه را بلد باشد. تسلط وکیل به قوانین جدید خانواده باعث می شود او بتواند از آن‌ها در جای درست و وقت مناسب، بهترین استفاده را به نفع موکل خود بکند.

از عوامل مهم موفقیت وکیل خانواده اطلاعات و آگاهی در رویه قضایی و آشنایی با وحدت رویه موجود در دادسراهای خانواده می باشد. پس انتخاب یک وکیل با تجربه در زمینه‌ای که پرونده‌‌ی شما در جریان آن قرار گرفته است می‌تواند بسیار مهم و ارزشمند باشد؛ برای این که شما به حق خود برسید. با این که ما در همه جای کشور وکلایی را می‌بینیم که در همه زمینه‌های حقوقی، جزایی، خانواده و حتی بین المللی فعالیت می‌کنند و اطلاعات زیادی هم دارند و موفق به نظر می‌رسند. اما وکلایی هم هستند که به صورت تخصصی و ویژه فقط در یک زمینه، مثلاً فقط به پرونده‌های مربوط به طلاق حقوق خانواده رسیدگی می‌کنند.

این می‌تواند خیلی ویژگی مثبتی باشد. به این خاطر که آن فرد به همه‌ی چم و خم و تبصره‌های قانون طلاق و رویه موجود در دادگاه‌ها، واقف است. برای این که یک وکیل خوب و مطمئن در مشهد برای مشکل خانوادگی خود پیدا کنید و از او مشورت بگیرید، بهترین کار این است که تعداد پرونده‌های موفق و ناموفق او را بفهمید و در مورد سابقه‌اش تحقیق کنید.

توانایی دفاع از موکل در هر شرایطی توسط وکیل خانواده

یک وکیل خانواده خوب باید توانایی دفاع و مجادله را داشته باشد و با پیگیری به موقع حق موکل خود را بگیرد و پرونده را به بهترین جهت موجود با شرایط بکشاند.

وکیل خبره خانواده در مشهد

از آن جایی که دعاوی حوزه خانوادگی بسیار حساس و پیچیده هستند و با زندگی افراد سر و کار مستقیم دارند، خیلی مهم است که وکیل خیلی سریع پرونده را به نتیجه برساند و باعث نشود که سالیان طولانی افراد درگیر دادگاه و مشکلات آن باشند.

علاوه بر این‌ها وجدان کاری داشته باشد و به خاطر حق الوکاله بیشتر، دعاوی که ضروری نیستند را وارد جریان رسیدگی نکند.

  • درست است که هزینه‌های گرفتن وکیل خوب و حق الزحمه‌ها در سال‌های اخیر افزایش داشته است؛ ولی این باعث نمی‌شود؛ که از نقش مهم وکیل در روند پیگیری پرونده غافل بشیم.

همان طور که گفتیم پرونده‌های خانواده و مسائل و مشکلات مربوط به آن بسیار حساس هستند و شما نمی‌توانید ریسک کنید و با آگاهی اندک کار یک وکیل خبره و آموزش دیده را در دادگاه اجرا کنید و نتیجه پرونده را به خطر بندازید.

با استخدام کردن یک وکیل خوب خانوادگی می‌توانید، بدون استرس، دفاع از حق خود و خانواده‌تان را به او بسپرید و مطمئن باشد که هر چقدر در این زمینه هزینه کنید، از ضررهای احتمالی و اضافی آینده جلوگیری می‌کنید.

وظایف بهترین وکیل خانواده در مشهد

همانطور که از نظر انسانیت هر فردی صرف نظر از نژاد، رنگ و جنس، زبان، مذهب و ملیت عضو خانواده بزرگ بشریت است. هر انسانی حق دارد از یک حداقل حقوق که حقوق بشر نامیده می شود، بهره مند شود. خانواده نیز به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی از حمایت برخوردار بوده و دارای حقوق می باشد. حمایت از این حقوق در مواردی که افراد نیاز داشته باشند به عهده وکیل خانوادگی می باشد. بهترین وکیل خانواده در مشهد شخصی است که از ویژگی های ذکر شده برخوردار باشد.

وکیل خوب خانواده در مشهد شخصی است که توانایی حل انواع مشکلات خانوادگی را داشته باشد. مسائل خانوادگی به حوزه های بسیاری تقسیم می شود که هر کدام دارای قوانین خاص خود می باشد. در ادامه به برخی از مهمترین دعاوی خانوادگی اشاره می کنیم. انواع دعاوی خانواده به شرح زیر می باشد:

پرداخت نکردن نفقه زن

نفقه مخصوص نکاح دائم است و در نکاح موقت نفقه وجود ندارد. نفقه برعهده شوهر است و مرد باید بعد از عقد نکاح نفقه همسرش را بپردازد. در مقابل زن نیز وظیفه دارد که از او تمکین کند. حال اگر زن تمکین نکند ناشزه خطاب می شود و به زن ناشزه نفقه تعلق نمی گیرد. اگر زن دادخواست نفقه دهد به عهده مرد است که یا اثبات کند نفقه را پرداخت کرده است یا اثبات کند که همسرش ناشزه است. برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل نفقه در مشهد تماس بگیرید.

نحوه تعلق مهریه به زن

در زمان عقد نکاح، مرد مالی را به همسرش هدیه می کند که به آن مهریه گویند. مهریه هم در عقد موقت هم در عقد دائم وجود دارد. مهریه تحت هر شرایطی به زن تعلق می گیرد حتی اگر ناشزه باشد. اگر مهریه عندالاستطاعه باشد زن برای گرفتن آن باید در دادگاه، توانایی مالی شوهر به پرداخت مهریه را اثبات کند. برای اثبات این موضوع کافی است اموالی از شوهر را به دادگاه معرفی کند. یکی از وظایف وکیل خانواده در مشهد رسیدگی به دعاوی مرتبط با مهریه است. وکیل مهریه در مشهد از حقوق شما دفاع می کند و راه حل های قانونی پیش پای شما قرار می دهد.

بهترین وکیل خانواده در مشهد

اجرت المثل زن در دوران ازدواج

زنان می توانند برای انجام کارهای خانه در منزل شوهر مبلغی را دریافت کنند که به آن اجرت المثل گویند. زن باید اثبات کند که کارهای منزل را از روی تبرع و رضایت انجام نداده است. برای این کار می تواند از شهود استفاده کند. اجرت المثل در حالی به زن تعلق می گیرد که شوهر درخواست طلاق داده باشد و این درخواست طلاق به علت نشوز زن نباشد. اگر زن ناشزه باشد در مدتی که خانه شوهر را ترک کرده است به او اجرت المثل تعلق نمی گیرد. مبلغ اجرت المثل چه در مورد اموال چه در مورد ازدواج توسط کارشناس دادگاه مشخص می شود. اجرت المثل ازدواج را باید در دادگاه خانواده و اجرت المثل اموال را در دادگاه عمومی محل وقوع ملک مطرح کرد.

اعسار از پرداخت مهریه

مردان در صورتی که تمایل به جدایی از همسر خود داشته باشند باید تمام حقوق مالی او اعم از نفقه، اجرت المثل و مهریه را بپردازند. مردی که از پس پرداخت این حقوق مالی بر نمی آید باید علاوه بر دادخواست طلاق ( وکیل طلاق توافقی در مشهد  )، دادخواست اعسار هم مطرح کند تا پرداخت حقوق مالی زن برای او قسط بندی شود.

فسخ نکاح

اگر ضمن عقد نکاح برای یکی از طرفین صفت خاصی شرط شده باشد و پس از عقد مشخص شود که فرد مذکور فاقد آن صفت بوده است طرف دیگر حق دارد که عقد را فسخ کند. وکیل در مشهد در زمینه فسخ نکاح می تواند در این زمینه با شما کمک کند.

ازدواج موقت

ثبت ازدواج موقت برخلاف ازدواج دائم اجباری نیست.

برای مشاوره با بهترین وکیل خانواده در مشهد تماس بگیرید

الزام به تمکین

بعد از انعقاد عقد نکاح به طور صحیح، رابطه زوجیت بین طرفین برقرار می شود. در این حالت هر کدام از زن و مرد در برابر هم حقوق و تکالیفی را عهده دار می شوند. به محض عقد نکاح شوهر باید به زن نفقه پرداخت کند. در مقابل زن وظیفه دارد از شوهر تمکین کند. مرد باید دادخواست الزام به تمکین مطرح کند. بعد از دادخواست الزام به تمکین در صورت عدم دفاع زن موضوع به کارشناس ارجاع می شود. سپس کارشناس شرایط را بررسی می کند و اگر زن واقعا منزل را ترک کرده باشد حکم به عدم تمکین داده می شود.

طلاق خلع و مبارات

طلاق خلع از طرف زن مطرح می شود. در واقع در طلاق خلع و مبارات زن نسبت به شوهر خود کراهت و تنفر دارد. زن با دادن مالی به میزان مهریه یا کمتر یا بیشتر از آن درخواست طلاق می کند. طلاق مبارات طلاقی است که دو طرف از هم کراهت دارند. طلاق مبارات به نام طلاق توافقی شناخته می شود.

موضوع طلاق توافقی

در طلاق توافقی در مشهد زن و شوهر مقیم مشهد هر دو تمایل به طلاق دارند. آن ها در تمام موارد مالی و غیر مالی زندگی مشترک باهم توافق میکنند. مواردی از قبیل حضانت فرزند، مهریه، نفقه و غیره.

دادخواست طلاق از طرف مرد

طلاقی که از طرف مرد واقع می شود طلاق رُجعی است. یعنی شوهر می تواند در زمان عده به همسر خود رجوع کند. اگر همسر او باکره یا یائسه باشد طلاق او طلاق بائن تلقی می شود و امکان رجوع وجود ندارد.

درخواست طلاق از طرف زن

بهرحال زن میتواند با در دست داشتن مدارک لازم به دفتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کرده و دادخواست طلاق بدهد. برای این کار مدارکی از قبیل شناسنامه، کارت ملی، عقدنامه یا رونوشت آن لازم است.

وکیل استرداد جهیزیه

جهیزیه طبق عرف به اموالی گفته می شود که زن برای آغاز زندگی مشترک به منزل شوهر می آورد. بنابراین مالکیت جهیزیه برای زن است و شوهر فقط حق استفاده از آن را دارد. یکی از مسائلی که ممکن است مورد اختلاف زن و شوهر قرار بگیرد موارد مربوط به جهیزیه می باشد. برای جلوگیری از مشکلات بیشتر بهتر است از یک وکیل استرداد جهیزیه در مشهد کمک بگیرید.

 گرفتن حضانت فرزندان

وظیفه نگهداری و تربیت فرزند طبق قانون به عهده والدین است که به آن حضانت گویند. منظور از نگهداری بر طرف کردن نیازهای جسمی است مثل نیاز به خوراک و نیاز به پوشاک. منظور از تربیت برطرف کردن نیازهای روحی و اخلاقی است مثل نیاز به محبت و آموزش.

حضانت فرزندان تا چند سالگی با پدر است

اگر والدین کودک از هم جدا شوند، حضانت فرزند تا هفت سالگی به عهده مادر و بعد از 7 سالگی به عهده پدر است. اگر در مورد حضانت فرزند بعد از 7 سالگی اختلافی ایجاد شود، دادگاه در مورد آن تصمیم خواهد گرفت.

هزینه وکالت دعاوی خانوادگی در مشهد چقدر است؟

طبق آئین نامه جدید تعرفه های وکالت، حق الوکاله وکیل دعاوی خانوادگی از ۵۰۰ هزار تومان تا 5۰ میلیون تومان می باشد. برای دعاوی خانوادگی غیر مالی حق الوکاله وکیل خانواده حداقل چهار میلیون ریال و حداکثر 300 میلیون ریال می باشد. (مصوبه 1399). وکیل وظیفه دارد مبلغ حق‌الوکاله را در فرم وکالتنامه درج کند. حق الزحمه وکیل خانواده در مشهد باید صریحا قید شود و نباید از عباراتی مانند «طبق تعرفه» استفاده شود.

مطالب مرتبط

مجازات ضرب و شتم

قانون ضرب و شتم در جمهوری اسلامی ایران در جمهوری اسلامی ایران، ضرب و شتم تحت عناوین مختلفی در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است.

ادامه مطلب ...

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد