وکیل قاچاق کالا در مشهد

وکیل قاچاق کالا در مشهد

اگر به دنبال وکیل برای قاچاق کالا و ارز در مشهد هستید ما به شما نکات لازم برای انتخاب وکیل کالای قاچاق در مشهد را خواهیم گفت. یک وکیل قاچاق کالا خوب و حرفه ای باید سابقه کافی در زمینه دادرسی پرونده های مرتبط با قاچاق کالا و ارز در مشهد را داشته باشد تا بتواند مسائل پیشآمده را به خوبی حل و فصل کند. می توانید از لیست لیست وکلای مشهد وکیل در حوزه قاچاق کالا مشهد را انتخاب کنید.قبل از انتخای بهترین وکیل قاچاق کالا در مشهد لازم است بدانید پرونده های قاچاق کالا بدلیل تخصصی تر بودن موضوعات از جمله مسایلی است که علاوه بر دانش حقوقی نیازبه تجربه کافی و بکار گیری وکلاء با تجربه در این دسته از پرونده ها را می باشد.

موسسه حقوقی طلیعه داران، یک موسسه حقوقی معتبر در مشهد است عدالت با مسئولیت وکیل علی ابراهیمی وکیل پایه یک دادگستری در مشهد افتخار دارد با بکارگیری وکلاء و اساتید حقوق که دارای تالیفات متنوع و ویژه در این موضوع هستند در راستای تامین نیاز شهروندان اقدام نماید.

اطلاعات تماس

 

درباره قانون قاچاق کالا بیشتر بدانید

جرم قاچاق کالا یکی از اقسام و مصادیق قاچاق محسوب می شود، لذا لازم است قبل از پرداختن به توصیف قاچاق کالا، بدواً تعریفی از مفهوم عام قاچاق ارائه گردد:

عموماً قانونگذار قبل از تعیین مجازات نسبت به فعل یا ترک فعلی که مورد نهی قرار داده، ابتدا تعریف منحصر و اجمالی از عملی که بدان وصف مجرمانه داده شده است ارائه می دهد. ولی در تدوین قانون مرتکبین قاچاق بدون اینکه عمل قاچاق تعریف شود، فقط به تعیین مجازات اکتفا شده است.

 

تعریف قاچاق در لغت نامه دهخدا:

بنابراین به جهت فقدان تعریف قانونی درباره «قاچاق »، برای رسیدن به تعریفی منطقی از آن به ناچار بایستی به منایع دیگری غیر از قانون مراجعه نمود. علامه دهخدا در لغت نامه خود واژه قاچاق را مآخوذ از زبان ترکی دانسته و آن را به معنی «آنچه ورود آن به کشور و یا معامله آن از طرف دولت ممنوع است.» تعریف نموده است.

 

تعریف قاچاق از زبان دکتر جعفری لنگرودی:

دکتر جعفری لنگرودی در ترمینولوژی حقوق در رابطه با قاچاق چنین نوشته است :«حمل و نقل کالا از نقطه ای به نقطه ای بر خلاف مقررات مربوط به حمل و نقل به طوری که این عمل ناقض ممنوعیت یا محدودیتی باشد که قانوناً مقرر شده است».

بدین ترتیب و با عنایت به تعاریف مختلفی که از سوی صاحبنظران ارائه شده است با مفهوم قاچاق بیشتر آشنا شدیم. وکیل قاچاق کالا مشهد شخصی است که می تواند در حوزه های مرتبط با قاچاق کالا و ارز در مشهد در رسیدگی به پرونده شما کمک کند. مشاوره با وکیل قاچاق مشهد شما باعث می شود شما در روند رسیدگی به پرونده یک گام جلوتر باشید و در بسیاری از موارد نیازی به حضور شما در دادگاه نمی باشد.

 

وکیل قاچاق چه کمکی به ما می کند؟

از آنجایی که جرم قاچاق یکی از جرایمی است که به شدت به بدنه نظام اقتصادی آسیب می رساند و مخرب نظام تولید است قانون در مقابله و مجازات قاچاق کالا بسیار سختگیرنه عمل می کند به خصوص اگر قاچاق مربوط به قاچاق اسلحه، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان باشد که قوانین بسیار سختگیرانه تر خواهد بود.بنابراین در مجازات قاچاق هیچ گونه ترحمی نخواهد داشت. استفاده از بهترین وکیل متخصص قاچاق در مشهد که در این زمینه متخصص بوده و با قوانین مرتبط با قاچاق کالا و ارز آشنایی کامل و کافی داشته باشد و به عبارتی وکیل متخصص در زمینه قاچاق در مشهد باشد می تواند به شما کمک شایانی در احقاق حق نماید.

 

انواع قاچاق و مجازات قاچاق 

4 نوع کلی قاچاق داریم:

مجازات قاچاق انسان مستنبط از تبصره یک ماده 3 قانون مبارزه با قاچاق انسان چنانچه سن فرد قاچاق شده کمتر از 18 سال تمام باشد ممکن است موضوع از مصادیق محاربه و افساد فی الارض باشد که مجازات ان اعدام خواهد بود.

  • قاچاق مواد مخدر:

مجازات قاچاق مواد مخدر بسته به نوع ماده مخدر قاچاق شده و مقدار آن می تواند از جریمه نقدی تا اعدام متفاوت باشد.

  • قاچاق کالا و ارز: مانند قاچاق مشروبات الکلی، قاچاق لباس، قاچاق دارو و …

مجازات قاچاق کالا مطابق بند الف ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جریمه نقدی یک تا دو برابر ارزش کالا می باشد. مجازات قاچاق کالا نسبت به مجازات قاچاق های دیگر خفیف تر است.

  • قاچاق اسلحه 

قانونگذار در ماده 5 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز می‌گوید:

هرکس مرتکب قاچاق سلاح گرم یا سرد جنگی یا سلاح شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آنها شود یا نسبت به ساخت، مونتاژ، فروش یا توزیع هر یک از آنها اقدام کند به ترتیب زیر به حبس تعزیری محکوم می‌شود:

  1. سلاح سرد جنگی، سلاح شکاری یا مهمات آن، به حبس از شش ماه تا دو سال
  2. سلاح گرم سبک غیرخودکار، مهمات یا قطعات مؤثر آن، به حبس از دو تا پنج سال
  3. سلاح گرم سبک خودکار، مهمات یا قطعات مؤثر آن، به حبس از پنج تا ده سال
  4. سلاح گرم نیمه‌سنگین و سنگین، مهمات یا قطعات مؤثر آن، به حبس از ده تا پانزده سال

تبصره ـ هرگاه موضوع جرم این ماده بیش از یک قبضه یا قطعات مؤثر از چند قبضه باشد مجازات مرتکب حسب مورد یک درجه تشدید می‌شود.

 

مرجع رسیدگی به قاچاق کالا

موضوع قاچاق در تعیین دادگاه یا سازمان رسیدگی کننده تأثیر گذار خواهد بود. مرجع رسیدگی به قاچاق کالا در مشهد نزدیکترین دادگاه انقلاب به فرد می باشد. البته در برخی موارد سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به قاچاق کالا است.حوزه قاچاق بسیار تخصصی بوده و با توجه به قوانین سختگیرانه ای که در رابطه با آن وجود دارد پیشنهاد می شود که حتما از یک وکیل قاچاق کالا در مشهد مشاوره و راهنمایی بگیرید.

آقای علی ابراهیمی مهر کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی، با بیش از ۷ سال سابقه ی کاری و ۱۰۰ها پرونده موفق، وکالت و مشاوره تخصصی در امور کیفری ، خانواده ، حقوقی ، ثبتی و شرکت برای مشاوره در زمینه قاچاق در مشهد آماده ارائه راهنمایی به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد