وکیل فریب در ازدواج در مشهد

وکیل فریب در ازدواج در مشهد شخص حقوقی است که به پرونده ها و دعاوی فریب در ازدواج رسیدگی می کند. فریب در ازدواج که به آن گول زدن یا تدلیس نیز گفته می شود برای طرف مقابل حق فسخ نکاح ایجاد می کند. البته به شرطی که اثبات فریب در ازدواج صورت بگیرد. در این نوشته شما را با مصادیق فریب در ازدواج آشنا کرده و بهترین وکیل فریب در ازدواج در مشهد را به شما معرفی می کنیم.

 

مشاوره با وکیل فریب در ازدواج در مشهد

«صد‌اقت» مهمترین رکن د‌ر آغاز یک زند‌گی مشترک و موفق است؛ البته بسیاری هم هستند‌ که با کنارگذاشتن این اصل مهم، با فریب، د‌روغ و نیرنگ سعی د‌ر آغاز زند‌گی مشترک د‌ارند‌. اما آیا تفاوتی بین صد‌اقت و د‌روغ د‌ر آغاز زند‌گی مشترک نیست؟. مشورت با وکیل برای فریب در ازدواج در مشهد به شما کمک می کند مواردی مانند مهریه، استرداد جهیزیه، طلاق توافقی و غیره را سریعتر انجام دهید.

آقای علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد دارای سابقه درخشان در زمینه رسیدگی به دعاوی حقوقی و کیفری می باشد. در صورت نیاز به وکیل فریب در ازدواج در مشهد با ایشان تماس بگیرید. برای مشاوره با وکیل خانواده در مشهد در خصوص فریب در ازدواج تماس بگیرید

اطلاعات تماس

09151186862
37602838
[email protected]
دفتر مرکزی: مشهد – بلوار سجاد . بزرگمهر شمالی 3 – پلاک27 – طبقه2–واحد 5 ( موسسه ی طلیعه داران عدالت)

منظور از فریب در ازدواج چیست؟

همان طور که در مطلب وکیل فسخ نکاح در مشهد گفتیم فریب در ازدواج که به آن تدلیس هم گفته می شود یکی از موارد فسخ نکاح است که به طرفین حق فسخ ازدواج را می‌دهد. فریب در ازدواج شامل مواردی است که فرد مدعی دارا بودن مواردی شود که ندارد و بعد از جاری شدن خطبه عقد مشخص شود که دروغ گفته. گاهی اثبات فریب در ازدواج مشکل بوده و شما ناچارید از برخی از حقوق خود بگذرید. وکیل خوب در مشهد متخصص دعاوی فریب در ازدواج می تواند شما را در گرفتن حقوق قانونی خود یاری دهد.

 

تعریف فریب در ازدواج طبق ماده ۶۴۷

چنان چه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل: داشتن تحصیلات عالی، تمکن مالی، موقعیت اجتماعی، شغل و سمت خاص، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آن‌ها واقع شود مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال محکوم می‌گردد.فریب در ازدواج یک از عوامل شایع ایجاد اختلاف و جدایی بین زوجین می باشدو فریب در ازدواج از عدم آگاهی زوجین از قوانین و یا عدم صداقت در مقابل همسر آینده به وجود می آید. قانون در این مواقع از همسر فریب خورده حمایت کامل می کند و شخص فریب خورده می تواند از طریق مراجع قضایی پیگیری کند و اگر منجر به شکایت شود در این صورت 6 ماه الی 2 سال حبس تعیین می‌شود یا می‌تواند اقدام حقوقی كرده تقاضای حق فسخ كند. فسخ ازدواج تشریفات خاص طلاق را ندارد و فریب خورده می‌تواند به راحتی طلاق را فسخ كند.

 

مصادیق فریب در ازدواج

  • عیوب مرد در فسخ نکاح شامل موارد زیر است. اگر مرد زن هنگام عقد دارای هر یک از این موارد باشد و زن از آن ها بی اطلاع باشد از مصادیق فریب در ازدواج بوده و حق فسخ نکاح برای زن ایجاد می شود.
  1. جنون یا دیوانگی مرد
  2. مقطوع بودن آلت تناسلی مرد که او را از انجام عمل زناشویی ناتوان سازد.
  3. بیماری جنسی مرد که به آن خصاء گفته می شود.
  4. عدم نعوذ آلت تناسلی مرد که به آن عَنَن گفته می شود.

 

عیوب زن در فسخ نکاح شامل موارد زیر است. اگر زن هنگام عقد دارای هر یک از این موارد باشد و مرد از آن ها بی اطلاع باشد از مصادیق فریب در ازدواج بوده و حق فسخ نکاح برای مرد ایجاد می شود.

  1.  جنون یا دیوانگی
  2. بیماری جنسی قرن
  3. بیماری پوستی جذام یا برص
  4. بیماری جنسی افضاء
  5. زمین­‌گیری
  6. نابینائی از هر دو چشم

فریب شایع در خانم‌ها این است كه خانم سابقه ازدواج داشته اما كتمان می‌كند یا شناسنامه المثنی می‌گیرد یا به نوعی خود را ازدواج نكرده معرفی می‌كند. البته دادگاه به این مسائل توجه چندانی ندارد و مجازات آنها را بالا تعیین نمی‌كند، معمولا برای این گونه موارد حبس تعیین نكرده و فقط جریمه‌ی مالی برای آنها در نظر می‌گیرد.

 

نحوه اثبات فریب در ازدواج

برای اثبات فریب در ازدواج شما باید مدارکی به دادگاه ارائه دهید که نشان دهند شما از واقعیت اطلاع نداشته و براساس دروغ های طرف مقابل حاضر به ازدواج با او شده اید.راه های اثبات فریب در ازدواج می تواند شامل شهادت شهود، ادله ای که موجب علم قاضی شود مانند اظهارات مطلعین، پیامک های ارسالی، پرونده های پزشکی، نظریه پزشکی قانونی و … . برای اینکه در اثبات جرم فریب در ازدواج به مشکل نخورید بهتر است هنگام عقد مواردی که برای شما مهم است را در عقدنامه قید کنید تا بعدا مورد کتمان طرف مقابل قرار نگیرد.

 

مجازات فریب در ازدواج چیست؟

2 نوع مجازات برای فریب در ازدواج در نظر گرفته شده است.

 

مجازات حقوقی فریب در ازدواج:

  • که همان تقاضای فسخ نکاح بعد از اثبات فریب می باشد

 

مجازات کیفری فریب در ازدواج:

  • شامل مجازات نقدی و حبس به مدت ۶ ماه تا ۲ سال

 

مجازات فریب در ازدواج طبق ماده 647 قانون مجازات اسلامی:

  • «چنان‌چه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی، تکمن مالی، موقعیت‌ اجتماعی، شغل و سمت خاص، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آن‌ها واقع شود، مرتکب به حبس تعزیری از سه ماه تا یک سال‌ محکوم می‌گردد.»

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد در این باره می گویید: دادگاه در صدور حكم مجازات می تواند میزان حبس را بر میزان حداقل یا حداكثر تعیین كند ولی همین دادگاه می‌تواند به لحاظ جهات مخففه یعنی با توجه به این‌ كه فرد فریب دهنده جوان بوده و دارای سوء‌ سابقه نیست، می تواند بصورت جریمه نقدی در نظر بگیرد، همه این مسائل با تشخیص و نظر قاضی صورت می پذیرد.

 

مهریه فریب در ازدواج

در صورتی که نکاح به دلیل فریب در ازدواج فسخ شود اگر نزدیکی صورت نگرفته باشد مهریه به زن تعلق نمی گیرد. تنها در یک صورت مهریه باید پرداخت شود و آن زمانی است که علت فسخ نکاح ناتوانی جنسی مرد باشد. در این مورد نصف مهریه به زن پرداخت می شود. اگر فریب در ازدواج از طرف زن صورت گرفته باشد و مرد بعد از نزدیکی متوجه این موضوع شود و از حق فسخ نکاح خود استفاده نکند باید تمام مهریه را پرداخت کند و زمانی که از این حق استفاده کند نیاز به پرداخت مهریه نیست. حتی زمانی که بخشی از مهریه را پرداخت کرده می‌تواند آن را پس بگیرد.

برای مشاوره با وکیل فریب در ازدواج در مشهد با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد