وکیل رفع توقیف خودرو لیزینگی در مشهد

وکیل رفع توقیف خودرو لیزینگی در مشهد

بسیاری از افراد می خواهند که پرونده های حقوقی و کیفری خود را نزد یک وکیل خوب بگذارند و حل کنند. یک وکیل با تجربه و مطمئن می تواند در حل پرونده ها بسیار کمک کنند.  آقای ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد یکی از باتجربه ترین وکلا در مشهد می باشند و می توانند به شما در حل پرونده هایتان کمک کنند و در صورت نیاز به وکیل رفع توقیف خودرو لیزینگی در مشهد با ایشان تماس بگیرید.

برای مشاوره در مشهد با آقای علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری با راه های ارتباطی ما (کلیک کنید) در تماس باشید یا با شماره ۶۸۶۲ ۱۱۸ ۰۹۱۵ تماس بگیرید

 

لیزینگ به چه معنا است؟

لیزینگ در واقع یک سری فعالیت‌های مالی و اعتباری است که بر اساس قرارداد اجاره صورت می‌گیرد.به این صورت که طبق قرارداد لیزینگ مالک کالا یا همان موجر با شرایط از پیش تعیین شده‌ای، عین مستأجره را برای استفاده از عین یا منفعت، در اختیار مستأجرمی‌گذارد؛ و در نهایت پس از پایان مدت قرارداد اجاره، اگر مستأجر به تعهدات خود عمل کند و تسویه مالی صورت بگیرد، مال به تملک مستأجر در می‌آید.

 

لیزینگ خودرو چیست؟

با توجه به شرایط کنونی کشور و وجود تورم‌ها و عدم ثبات قیمت‌ها، بسیاری از مردم با این که سال‌ها پس انداز می‌کنند؛ اما نمی‌توانند خودرو مورد علاقه خود را خریداری کنند.در این جا لیزینگ خودرو به کمک مردم آمده است و نوعی شرایط  خرید ویژه را برای کسانی که مایل به خرید خودرو هستند؛ اما منبع مالی کافی ندارند، ایجاد کرده است.

لیزینگ خودرو در واقع به این صورت عمل می‌کند که اشخاص حقیقی و یا حقوقی خصوصی و عمومی که تمایل به فروش خودرو دارند، بخشی از هزینه خودرو را می‌گیرند و با ایجاد اقساط که مقدار و زمان آن به توافق طرفین بستگی دارد؛ پس از پایان مدت قرارداد، مستأجر یا خریدار با عمل به تعهداتی که در قرارداد آمده است، می‌تواندخودرو را به ملکیت خودش درآورد و صاحب خودرو شود.

وکیل توقیف خودرو مشهد

لیزینگ خودرو چه مزیت‌ها و چه معایبی دارد؟

از مزیت‌های خرید خودرو به صورت لیزینگی این است؛ که مستأجر در مدت زمان کمی و به سرعت صاحب خودرو مورد نیاز خود می‌شود و نیازینیستسال‌ها پس انداز کند و با لیزینگ توان خریدش بالا می‌رود؛ به این دلیل که وام‌هایی هم که شرکت لیزینگ در اختیار خریدار قرار می‌دهند، مبلغ بالاتری نسبت به بانک‌ها دارد.یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت لیزینگ این است که قراردادی منعطف است و مالک و مستأجر، با توجه به شرایط خود می‌توانند با هم توافق کنند و اقساط را مناسب با توان خود تعیین کنند.

از معایب خرید خودرو از طریق لیزینگ و اجاره اعتباری این است؛ که قیمتی که در نهایت برای خریدار در راستای مالکیت آن رقم می‌خورد، بسیار بیشتر از قیمت واقعی بازار است و سودی که از طریق وام دریافت می‌کند بالاتر از بهره بانک است.علاوه بر این خودروهای لیزینگی هزینه‌های جانبی زیادی هم دارند و سند مالکیت خودرو در طول مدت قرارداد لیزینگ در رهن فروشنده است و بعد از پایان مدت با تسویه اقساط به مالکیت خریدار ثبت می‌شود.

 

توقیف خودروی لیزینگی چگونه صورت می‌گیرد؟

توقیف خودروی لیزینگی به این معنا است که در پایان مدت قرارداد، خریدار نمی‌تواند به مالکیت خودرو درآید.توقیف خودرو می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که از عمده ترین موردهای آن، این لست که خریدار نتوانسته سر وقت و تا پایان موعد قرارداد اقساط خود را پرداحت کند و با شرکت لیزینگی، تسویه حساب کند؛ که در این صورت خودرو از طرف شرکت لیزینگ یا موجر تا رفع تسویه توقیف خواهد شد.یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث توقیف خودروی لیزینگی شود این است که موجر یا خریدار، در جای دیگری بدهی دارد و با شکایت طلبکار، دادگاه اموال او را توقیف کرده است تا تأمینی برای مال طلبکار باشد.

در مورد توقیف خودرو لیزینگی از طرف دادگاه، بیشتر شاهد پرونده‌های مربوط به طلاق و گرفتن مهریه و نفقه هستیم که شاکی برای گرفتن آن‌هامی‌تواند دست روی مستثنیات دین بگذارد، که خودرو لیزینگی هم جز آن است.در حقوق ایران یک مال می‌تواند هم زمان به رهن و یا ضمانت چند منبع مالی دربیاید؛ به این شرط که مجموع همه رهن‌ها از قیمت اصلی مال بیشتر نشود. به این معنی که خودروی لیزینگی به همان مقداری که اقساطش پرداخت شده است، آزاد است که مثلاً توقیف شود برای ضمانت مهریه یا هر مال دیگر.

وکیل خودرو لیزینگی

 

رفع توقیف خودرو لیزینگی چگونه صورت می‌گیرد؟

بعد از آن که متوجه شدید که خودرو شما به دلیل بدهی توقیف شده است، با اطلاع از منبع بدهی، با پرداخت آن می‌توانید به راحتی خودرو خود را از رهن دربیاورید و مالک آن شوید. در این شرایط بهتر است با وکیل رفع توقیف خودرو لیزینگی تماس بگیرید.

اگر هم شرایط پرداخت بدهی را ندارید؛ راهی که برای شما وجود دارد تا بتوانید خودرو خود را پس بگیرید این است که در غیر از مواردی که توقیف از طرف موجر است، مال دیگری را برای ضمانت و توقیف به رهن بدهد تا خودرو آزاد شود.بعد از این که بدهی به هر طریقی پرداخت شد، دستور رفع توقیف صادر می‌شود. برای این که بفهمید دستور رفع توقیف از خودرو لیزینگی کجا صادر شده است؛ به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید تا در قسمت شماره گذاری استعلام صورت بگیرد. در این مرحله شما به کارت ماشین و برگ سبز آن احتیاج دارید.

بعد از بررسی راهنمایی و رانندگی برگه ترخیص خودرو را به شما می‌دهد و شما می‌توانید با در دست داشتن مدارک ترخیص، به پارکینگ بروید و خودرو خود را تحویل بگیرید.در مواردی هم که مال به خاطر پرداخت نکردن اقساط به شرکت لیزینگی و یا مالک، توقیف شده است؛ اگر در قرارداد شرایطی برای دیرکرد اقساط در نظر گرفته شده باشد، مثلاً مهلت یا جریمه در مفاد قرارداد آمده باشد، با عمل کردن به شرایط قرارداد، می‌توانید صاحب قطعی خودرو شوید.

وکیل توقیف خودرو لیزینگی مشهد
وکیل رفع توقیف خودرو لیزینگی در مشهد

قوانین لیزینگ ایران چگونه است؟ 

در قانون ایران لیزینگ به عنوان قرارداد اجاره به شرط تملیک مطرح شده است و در ماده 57 و 64 آیین نامه تسهیلات اعطایی بانکی، مصوب 1362، به اختصار به تعریف و شرایط آن پرداخته شده است.با توجه به این که لیزینگ هم نوعی توافق بین دو طرف است؛ تنظیم قرارداد اصولی و درست برای آن بسیار مهم است. به این دلیل که قرارداد باید به گونه‌ای باشد که حقوق دو طرف را به طور کامل حفظ کند و هیچ ابهامی نداشته باشد که تا پایان مدت توافق، اختلافی بین دو طرف به وجود نیاید.

در این جا باز هم نقش یک وکیل خوب برای تنظیم مفاد قرارداد لیزینگ مشخص می‌شود، چرا که مردم عادی اطلاعات لازم را برای این کار در اختیار ندارند و بعضی شرکت‌هایلیزینگی از سادگی افراد سوء استفاده می‌کنند و اقدام به کلاهبرداریمی‌کنند.پس بهتر است که برای تنظیم قرارداد لیزینگ خودرو و همچنین برای رفع توقیف از آن، از تجربیات وکیل متخصص در این زمینه بهره بگیرید تا بتوانید حقوق خود را حفظ کنید.

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد