وکیل تحصیل مال نامشروع در مشهد

وکیل تحصیل مال نامشروع در مشهد

وکیل تحصیل مال نامشروع در مشهد

تحصیل مال از طریق نامشروع عبارت است از بدست آوردن مال از راه غیرقانونی، تحصیل مال از طریق نامشروع با کلاهبرداری متفاوت است

در کلاهبرداری موضوع فریب مطرح است اما در تحصیل مال از طریق نامشروع کسب مال از روش غیرقانونی و نامشروع صورت می گیرد.

در ادامه ضمن معرفی وکیل تحصیل مال نامشروع در مشهد اطلاعات لازم و ضروریدر این مورد شامل تعریف تحصیل مال از طریق نامشروع، ماده قانونی جرم تحصیل مال از طریق نامشروع، عناصر جرم تحصیل مال نامشروع، مصادیق جرم تحصیل مال نامشروع، مجازات جرم تحصیل مال نامشروع، نمونه شکایت تحصیل مال از طریق نامشروع و مدارک لازم برای طرح شکایت را تقدیم شما می نماییم.

در صورت نیاز به وکیل تحصیل مال نامشروع در مشهد با ما تماس بگیرید.

 

وکیل برای تحصیل مال نامشروع در مشهد

در صورت نیاز به مشاوره با وکیل تحصیل مال نامشروع در مشهد با آقای علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد با شماره ۶۸۶۲ ۱۱۸ ۰۹۱۵ تماس بگیرید. گروه وکلای توانمند موسسه حقوقی طلیعه داران عدالت آماده راهنمایی و ارائه مشاوره حقوقی به شما عزیزان می باشند. در صورت نیاز به وکیل حقوقی در مشهد و یا وکیل کیفری در مشهد با شماره 37602838 تماس بگیرید.

دفتر مرکزی: مشهد – بلوار سجاد . بزرگمهر شمالی 3 – پلاک27 – طبقه2–واحد 5 ( موسسه ی طلیعه داران عدالت)

 

 

منظور از تحصیل مال از طریق نامشروع چیست

تحصیل به معنای بدست آوردن می باشد. تحصیل مال نامشروع یعنی بدست آوردن مال به شکل نامشروع در این تعریف روش بدست آوردن مال مهم است که غیرقانونی و نامشروع است. بنابراین طبق ماده 2 قانون تشدید مجازات، ارتشاء، اختلاس، کلاهبرداری ( وکیل کلاهبرداری در مشهد )، هرکس مال یا پولی را به روش غیرقانونی بدست آورد مرتکب جرم تحصیل مال از طریق نامشروع شده و باید مجازات گردد.

 

ماده قانونی جرم تحصیل مال از طریق نامشروع

«هرکس به نحوی از انحاء امتیازاتی را که به اشخاص خاص به جهت داشتن شرایط مخصوص تفویض می‌گردد. نظیر جواز صادرات و واردات و آنچه عرفاً موافقت اصولی گفته می‌شود، در معرض خرید و فروش قرار دهد. و یا از آن سوءاستفاده نماید و یا در توزیع کالاهایی که مقرر بوده، طبق ضوابطی توزیع نماید مرتکب تقلب شود. و یا به طور کلی مالی یا وجهی تحصیل کند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی بوده است، مجرم محسوب … خواهد شد.»

 

عناصر جرم تحصیل مال نامشروع

طبق تعریف هر گونه بدست آوردن مال، وجه، امتیاز یا توزیع کالا از روش نامشروع و غیرقانونی جرم بوده و مجرم باید مجازات شود. 4 عنصر تشکیل دهنده جرم تحصیل مال نامشروع عبارتند از:

  • عنصر مادی: عمل کسب مال از راه غیر قانونی و نامشروع
  • ​عنصر معنوی: قصد مرتکب برای تحصیل مال و آگاهی او بر نامشروع بودن روش کسب مال
  • عنصر قانونی: ارتشاء، اختلاس، کلاهبرداری

 

مصادیق جرم تحصیل مال نامشروع

  1. خرید و فروش امتیازات خاص مانند فروش امتیاز صادرات و واردات
  2. سوء استفاده از امتیازات مخصوص
  3. تقلب در توزیع کالاها
  4. هر گونه تحصیل مال یا وجه که روش تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی باشد.

“در متن ماده 2 قانون تشدید مجازات، ارتشاء، اختلاس، کلاهبرداری مصادیقی از تحصیل نامشروع مال ذکر شده است. برای مثال بیان می دارد هر کس به نحوی از انحاء امتیازاتی را که به اشخاص خاص به جهت داشتن شرایط مخصوص تفویض می گردد، نظیر جواز صادارات و واردات یا آنچه عرفاً موافقت اصولی گفته می شود در معرض خرید و فروش قرار دهد یا از آن سوء استفاده کند یا در توزیع کالاهایی که باید طبق ضوابطی خاص توزیع میشده مرتکب تعقیب شود، یا به طور کلی مالی یا وجهی تحصیل کند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی بوده مجرم است.”

 

مجازات جرم تحصیل مال نامشروع

مجازات تحصیل مال نامشروع در ماده 2 قانون تشدید مجازات، ارتشاء، اختلاس، کلاهبرداری علاوه بر رد مال:

  • سه ماه تا دو سال حبس
  • و یا جریمه نقدی معادل دو برابر مال به دست آورده می‌باشد.

در صورتی که کسب مال یا وجه صورت نگیرد جرم اتفاق نیفتاده است و جرم تحصیل مال نامشروع مقید به نتیجه است. در خصوص معاونت در جرم تحصیل مال نامشروع در صورت وجود شرایط معاونت، معاون به یک یا دو درجه پایین تر از مجازات مجرم محکوم میشود.

 

نمونه شکایت تحصیل مال از طریق نامشروع

نام و مشخصات شاکی :

فرزند :

شماره ملی :

محل اقامت :

نام ومشخصات متهم :

فرزند:

محل اقامت :

نوع جرم: تحصیل مال نامشروع

سرپرست دادسرای ناحیه ……………..

احتراما ، اینجانب شاکی فوق به استحضار میرساند متهم با توسل به دروغ و فریب از جمله

1-ما شرکتی در زمینه صادرات و وارادت داریم وآنقدر ارتباطتات داریم که فلان کالا را با قیمت ……………را می توانیم برایتان وارد کنیم ( لازم به ذکر است در اینجا اقدامات فریبکارانه متهم را می نویسد )

2-وی بیان کرد کارت عضویت در………….را دارد که تماما دروغ و کذب محض بوده مبادرت به اغفال و فریب اینجانب نموده و اموال ذیل را  با مانور متقلبانه از بنده اخذ نموده علیهذا با توجه به شرح ماوقع و مستندا به ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکیبن ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری استدعای رسیدگی و تعقیب کیفری  ومحکومیت وی را دارد

در پایان از حسن توجه و دقت آن مقام محترم کمال تشکر و قدردانی را دارد.

با تشکر و امتنان

 

مدارک لازم برای شکایت از جرم تحصیل مال از طریق نامشروع

  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • تنظیم شکایت
  • پرداخت هزینه‌های دادرسی شکایت کیفری

 

ادله اثبات جرم تحصیل مال نامشروع 

قبل از تنظیم شکایت بهتر است با یک وکیل تحصیل مال از طریق نامشروع مشورت کنید تا نتیجه بهتری کسب نمایید. ادله اثبات جرم تحصیل مال از طریق نامشروع عبارت است از:

  • هرگونه مدارکی دال بر تحصیل مال از شما به طریق غیر قانونی
  • مدارکی که نشان دهنده مالکیت شما به عنوان شاکی باشد مانند سند مالکیت، مبایعه نامه قبلی و صلح نامه و یا پرینت بانکی و غیره
  • شهادت شهود و مطلعان

چنانچه قصد دارید شکایت از جرم تحصیل مال نامشروع را بدون وکیل انجام دهید باید ادله اثبات جرم تحصیل مال نامشروع را ضمیمه و پیوست شکوائیه نمائید. برای پیشبرد بهتر هر کاری باید با فرد متخصص در آن زمینه مشورت کرد. چنانچه درگیر پرونده جرم تحصیل مال از طریق نامشروع شده اید چه در مقام مجرم و چه در مقام شاکی بهتر است با یک وکیل تحصیل مال از طریق نامشروع در مشهد مشورت کنید تا از هرگونه اشتباه به دور بوده و نتیجه مطلوب حاصل شود.

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد