وکیل تهدید در مشهد – وکیل برای جرم تهدید در مشهد

وکیل تهدید در مشهد

امروزه برخی افراد برای ترساندن طرف مقابل، اخاذی، گرفتن انتقام، اجبار او به عمل خاص و … او را تهدید به ضرر مالی، جسمی، آبرو و یا قتل می نمایند. تهدید به هر شکل و با هر وسیله ای جرم بوده و مجازات دارد. بهتر است با یک وکیل تهدید در مشهد صحبت کنید تا اثبات تهدید برای شما ساده تر شده و جز در موارد ضروری در دادگاه حاضر نشوید. در ادامه ضمن معرفی بهترین وکیل تهدید در مشهد اطلاعات مفید درباره جرم تهدید در اختیار شما قرار می دهیم.

 

بهترین وکیل تهدید در مشهد

دعاوی مربوط به تهدید گاهی می تواند چان پیچیده باشد که مشورت با یک وکیل تهدید در مشهد را ضروری نماید. با انتخاب بهترین وکیل تهدید در مشهد می توانید نسبت به مجازات مجرم آسوده خاطر باشید. وکیل متخصص و باتجربه در زمینه تهدید به خوبی با راه های قانونی برای اثبات تهدید و مجازات شخص تهدید کننده آگاه است و مراحل رسیدگی به پرونده را سرعت می بخشد. از آنجایی که تهدید ممکن است به واقعیت تبدیل شود بهتر است صرفا به دلیل نپرداختن حق الوکاله وکیل تهدید در مشهد تصمیم به شکایت از جرم تهدید بدون وکیل نگیرید و حتما با یک وکیل کیفری خوب در مشهد مشورت کنید.

یکی از مزایای تنظیم شکایت تهدید توسط وکیل این است که وکیل میتواند رضایت و یا عدم رضایت شاکی را اعلام کند و با وکالتی که در اختیار دارد از روبرویی مجرم و شاکی جلوگیری کند.

اطلاعات تماس

وکیل خوب در مشهد

برای مشاوره با وکیل جرم تهدید در مشهد می توانید به صورت تلفنی و کوتاه مشاوره لازم را دریافت نمایید و یا با مراجعه حضوری به آدرس بالا از مشاوره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد در زمینه جرم تهدید استفاده نمایید. همچنین امکان مشاوره آنلاین با وکیل در مشهد نیز امکان پذیر می باشد.

 

مراحل طرح شکایت تهدید توسط وکیل

شما نیاز به وقت مشاوره حضوری با وکیل متخصص در امور کیفری دارید. (برای دریافت وقت با دفتر حاصل فرمائید.) پس از گرفتن وقت حضوری با وکیل، جزئیات پرونده را برای وکیل شرح داده و چنانچه مدارکی برای اثبات ادعای خود و یا دفاع از خود دارید به وکیل تحویل داده و وکالتنامه وکیل را امضاء می کنید.
در این مرحله وکیل مراحل قانونی اثبات جرم تهدید و یا دفاع از متهم را پیگیری می کند.

 

مدارک لازم برای شکایت تهدید توسط وکیل

  • مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات تهدید و یا رفع اتهام و همچنین معرفی شهود
  • معمولا در خصوص این گونه جرایم ابتدا با طرح شکایت از طریق دفاتر خدمات قضایی و ارجاع به یکی از دادسراهای صدف، وحدت و کوهسنگی مشهد نسبت به موضوع رسیدگی شروع می گردد.

 

تعریف تهدید | چه زمانی تهدید جرم است؟

معنی لغوی تهدید در لغت نامه دهخدا بیم دادن و ترسانیدن است. تهدید به این معناست که شخصی را به صورت لفظی و یا به هر شکل دیگری بترسانیم که در آینده اعمالی مانند وارد آوردن آسیب جسمی، بردن آبرو و حیثیت، از بین بردن مال، و … را نسبت به او انجام خواهیم داد. تهدید به هر شکلی که انجام شود جرم بوده و مجرم باید مجازات گردد.

 

تعریف دیگری از تهدید:

تهدید به معنای ترساندن و بیم دادن بوده و عبارت است از واداشتن دیگری به انجام دادن جرم یا گرفتن مال؛ به طوری که ترس از عاقبت کار یا انجام ندادن کار مورد نظر، انجام دهنده را مطیع و گوش به فرمان تهدیدکننده کرده باشد.

 

آیا هر تهدیدی جرم محسوب میشود؟

تهدید یک جرم مطلق است به این معنی که برای اینکه جرم تهدید واقع شود لازم نیست که شخص تهدید خود را عملی نماید بلکه به زبان آوردن آن و یا حتی با ایما و اشاره تهدید کردن نیز جرم می باشد. برای اینکه جرم تهدید تحقق یابد باید 5 عامل شکل بگیرد:

 

شرایط تحقق تهدید:

  1. ترساندن شخص
  2. ترساندن شخص نسبت به یک عمل نامشروع باشد
  3. ترساندن شخص نسبت به عمل نامشروعی که در آینده به وقوع می پیوندد.
  4. تهدید باید صریح باشد
  5. تهدید کننده باید توانایی بالقوه انجام تهدید را داشته باشد.

 

ماده قانونی جرم تهدید:

«هر کس دیگری را به هر نحو به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.»

تهدید-جرم
تهدید-جرم

مجازات تهدید

چناننچه تهدید لفظی باشد یعنی مرتکب جرم طرف مقابل را با استفاده از کلمات تهدید نماید مجازات او یکی از این دو مورد است:

  • 1 تا 74 ضربه شلاق تعزیری
  • حبس از دو ماه تا دو سال

اما اگر فردی اقدام به تهدید کرده و اجبار را نیز همراه آن کند هر دو مجازات شامل حال او می شود.

 

نحوه اثبات تهدید – ادله اثبات تهدید

  • شهادت شهود
  • اقرار
  • صدای ضبط شده
  • هر گونه مستندات و قرائنی که جرم تهدید را اثبات کند.

 

آیا تهدید تلفنی و پیامکی قابل پیگیری است؟

همان طور که گفتیم مهم نیست تهدید به چه شکلی انجام گیرد بنابراین تهدید از طریق تلفن و پیامک و تهدید در فضای مجازی نیز جرم محسوب می شود که البته باید بتوان ان را اثبات کرد. برای اثبات تهدید تلفنی باید از طریق مخابرات اقدام نمود تا خط تلفن مورد نظر را استعلام کند و با در دست داشتن اطلاعات شخص تهدید کننده می توان توسط پلیس فتا و دادسرا به رسیدگی ادامه داد.

 

اثبات تهدید در فضای مجازی

سرور برنامه های پیام رسان مجازی مانند تلگرام و واتس اپ و برنامه های اشتراکی مانند اینستاگرام و فیسبوک در خارج از ایران قرار دارند بنابراین پیام تهدید پس از پاک شدن قابل پیگیری نیست برای اثبات تهدید در فضای مجازی باید قبل از اینکه اکانت توسط مجرم حذف شود یا قبل از اینکه الفاظ و عبارات تهدیدآمیز خود را از بین ببرد و یا آنها را پاک کند، آن ها را ذخیره کرده و از آن ها عکس بگیرید. بنابراین اثبات تهدید در فضای مجازی و تنها زمانی امکانپذیر است که مدرکی مانند عکس از عبارات و الفاظ تهدید آمیز به همراه شماره تلفن و اکانت و کاربر تهدید کننده در اختیار داشته باشید.

 

پرسش و پاسخ در رابطه با تهدید

 آیا می توانم با استناد به صدای ضبط شده شخصی که من را تهدید کرد از او شکایت کنم؟

پیامک وصدای ضبط شده قابل اثبات میباشد

 

اگر پسر، دختری را تهدید به انتشار عکس و فیلم شخصی او کند مجازات دارد؟

2 حالت وجود دارد

  • اول: شخص تهدید را عملی کند، که شخص هم بابت جرم تهدید و هم جرم انتشار عکس و فیلم مجازات می شود.
  • دوم: تهدید عملی نمی شود. چنانچه شرایط تحقق تهدید (که در بالا ذکر شد)  وجود داشته باشد می توان از شخص شکایت کرد.

 

انواع تهدید

  • تهدید به افشای اسرار:

گاهی افراد توسط اطلاعاتی که از شخص خاصی در اختیار دارند اقدام به تهدید و یا اخاذی از او می کنند و گاهی این اطلاعات و مخفی ماندن آن برای آن شخص به قدری مهم است که حاضر است هر اقدامی انجام دهد و نتواند در برابر تهدید مقاومت نماید.

  • تهدید به ضرر مالی:

تهدید به ضرر مالی چه نسبت به خود شخص باشد و چه بستگان جرم است.

  • تهدید به قتل:

در برخی از مواقع فرد تهدید به قتل می شود.

  • تهدید به ضرر جانی (ضرر به نفس):

منظور از ضرر نفسی ضرری است که متوجه جسم طرف مقابل باشد.

  • تهدید به ضرر شرفی:

ضرری است که متوجه آبروی طرف باشد.

 

با وکیل تهدید در مشهد تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید

 

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد