وکیل طلاق توافقی فوری درمشهد مسلط به 100% قوانین جدید 1402

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی فوری درمشهد

گاهی طلاق توافقی سریعترین و کم دردسرترین نوع طلاق می باشد. به خصوص در مواردی که زوجین هر دو درخواست طلاق دارند و طلاق را آخرین راه می دانند. طلاق توافقی بدون وکیل نیز امکان پذیر است. اما طلاق توافقی به کمک وکیل طلاق توافقی در مشهد دارای مزایایی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

چنانچه به وکیل برای طلاق توافقی فوری در مشهد نیاز دارید این نوشته را مطالعه کنید. با مطالعه این نوشته اطلاعات حقوقی شما افزایش پیدا می کند. خواهیم گفت که برای انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی به چه ویژگی های باید توجه کنیم. طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟ شرایط طلاق توافقی چگونه است؟ مهریه در طلاق توافقی چگونه است؟ نفقه در طلاق توافقی به چه صورت خواهد بود؟ حضانت فرزندان بعد از طلاق توافقی به عهده چه کسی است؟ یک وکیل طلاق توافقی باتجربه به شما کمک می کند تا از حقوق خود طبق قانون مطلع و برخوردار شوید. چنانچه برای طلاق توافقی در مشهد نیاز به یک وکیل طلاق توافقی در مشهد دارید تماس بگیرید.

 

بهترین وکیل طلاق توافقی فوری درمشهد را چگونه پیدا کنیم؟

در فرهنگ و قانون و عرف جامعه‌ی ما طلاق امر پسندیده‌ای نیست. اما طبق قوانین و مقررات حقوقی کسانی که در زندگی زناشویی خود به مشکلات حاد و غیر قابل حل برخورد می‌کنند می توانند طلاق بگیرند. زمانی که کار به این نوع از طلاق بکشد به طور قطع شما نیاز به وکیل طلاق توافقی خواهید داشت.  در ادامه مطلب نقش وکیل متخصص طلاق توافقی در مشهد در پرونده طلاق نمایان خواهد شد.

برای انتخاب وکیل متخصص طلاق توافقی در مشهد می توانید عبارت وکیل طلاق توافقی در مشهد را جستجو کنید. سپس با بررسی رزومه کاری وکلا با آن ها تماس بگیرید. روش دیگر مراجعه مستقیم به یک موسسه حقوقی معتبر در مشهد می باشد. شما می توانید از طریق وکیل آنلاین در مشهد وکیل مورد نظر خود را قبل از مراجعه حضوری انتخاب کنید. روش پرس و جو از دوستان نیز می تواند مفید باشد.

اطلاعات تماس
09151186862
37602838
[email protected]
دفتر مرکزی: مشهد – بلوار سجاد . بزرگمهر شمالی 3 – پلاک27 – طبقه2–واحد 5 ( موسسه ی طلیعه داران عدالت)

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

ویژگی های بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

مهمترین ویژگی یک وکیل طلاق توافقی خوب در مشهد این است که باوجدان و متعهد باشد. نفع شما را بر نفع خود مقدم بداند. به عنوان مثال اگر مشکل شما چندان حاد نیست شما را به ادامه زندگی ترغیب نماید. ویژگی های دیگر وکیل باتجربه وکیل طلاق توافقی در مشهد عبارتند از صداقت، امانت داری و رازداری، صراحت، کلام گویا و تاثیرگذار، آگاهی از دانش روز و قوانین جدید طلاق توافقی، نفوذ قانونی، پیگیری و وقت شناسی و غیره.

اگر در شهر مشهد سکونت دارید باید از یک وکیل طلاق توافقی باتجربه کمک بگیرید. آقای ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد هستند. ایشان با دارا بودن بیش از صدها پرونده موفق در مشهد می توانند شما را در زمینه طلاق توافقی در شهر مشهد راهنمایی نمایند. یکی از زمینه های کاری آقای ابراهیمی مهر رسیدگی به پرونده های مربوط به امور خانواده مانند طلاق توافقی فوری ، طلاق به درخواست زوج ، طلاق به درخواست زوجه ، تمکین ، نفقه ، سرپرستی ، حضانت ، مهریه ، اثبات زوجیت و …. می باشد.

 

طلاق توافقی چیست ؟

طلاق توافقی به این معناست که زوجین که با یکدیگر جهت ادامه ی زندگی مشترک تفاهم نداشته باشند. زوجین میخواهند بدون دغدغه و دردسر به زندگی زناشویی خود خاتمه دهند به صورت توافقی از یکدیگر جدا میشوند. معمولا سوالی که در طلاق توافقی مطرح می شود این است که تکلیف حضانت فرزند، مهریه یا نفقه و ... بعد از طلاق توافقی به چه صورت خواهد بود؟
پاسخ سوال بسیار آسان است. همانطور که که از نام طلاق توافقی در مشهد پیداست زوجین قبل از مراجعه به دفتر وکالت میبایست تمامی توافقات خود را انجام دهند. آن ها باید نسبت به تمام موضوعات تصمیم گیری نمایند. در طلاق توافقی رای دادگاه بر اساس توافق طرفین که به صورت مکتوب و به امضا طرفین میرسد صادر خواهد شد.
پس از قطعیت رای دادگاه و اجرای صیغه طلاق دیگر فرصتی برای اصلاح آن وجود ندارد. زوجین باید قبل از تصمیم به طلاق با دقت تمام نسبت به این موضوع فکر و تصمیم گیری نمایند تا دچار پشیمانی نگردند. توصیه میگردد در زمان مراجعه به دفتر وکالت زوجین از صورت جلسه ی تنظیمی که توسط وکیل انجام میگیرد کپی دریافت تا با خاطری آسوده طلاق خود را نهایی نمایند.

ویژگی های طلاق توافقی 

طلاق توافقی ویژگی‌های زیادی دارد که باعث شده است در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

  • یکی از مهم ترین خصوصیات طلاق توافقی این است که زوجین قبل از مراجعه به دادگاه باید در تمامی مسائل مربوط به مهریه و نفقه و حضانت فرزندان خود و حتی در مورد وسایل خانه و جهیزیه به طور کامل صحبت کنند و به توافق برسند.
  • طلاق توافقی در کم ترین زمان و بدون اتلاف وقت مراحل قانونی طلاق را طی می‌کند. در طلاق توافقی به دلیل وجود توافق، بسیاری از جلسه‌های دادگاه و فواصل آن و همچنین مراحل صدور رأی طلاق مثل ارجاع به داوری حذف می‌شود.
  • در طلاق توافقی معمولا بدون دعوا و بحث و کشمکش پرونده طلاق به نتیجه می‌رسد.
  • دادگاه هیچ دخالتی در تصمیم گیری زوجین نمی‌کند و هر تصمیمی که در مورد این مسائل بگیرند مورد توافق دادگاه هم هست.
  • از اصلی ترین خصوصیات طلاق توافقی که مزیت بزرگی برای آن محسوب می‌شود این است که در هیچ یک از مراحل انجام طلاق و دادگاه، نیاز به حضور زوجین نیست.
  • وکیل طلاق توافقی می‌تواند به نمایندگی از دو طرف تمام کارهای طلاق توافقی را تا صدور رأی طلاق به عهده بگیرد. بنابراین برای طلاق توافقی در مشهد کافی است با یک وکیل طلاق توافقی در مشهد تماس بگیرید تا کلیه کارها را به نیابت از طرف شما انجام دهد.

 

مراحل طلاق توافقی در مشهد 

  1. اولین کاری که زوجین باید برای شروع فرآیند طلاق توافقی انجام دهند این است که در سامانه تصمیم طلاق ثبت نام کنند و بعد از وارد کردن مشخصات خود یکی از مراکز مشاوره مورد تأیید دادگاه خانواده را با تعیین روز و ساعت جلسه مشاوره، انتخاب می‌کنند و نوبت می‌گیرند.
  2. بعد از این که زوجین به مشاوره رجوع کردند، بایستی مشاور نظر خود را بدهد تا دادگاه بتواند در مورد آن تعیین تکلیف کند.
  3. بعد از این که نظر مشاور به دادگاه رسید، قاضی باید گواهی عدم امکان سازش را صادر کند و یا آن را رد کند.
  4. در صورت صدور گواهی عدم امکان سازش، طبق ماده 34 قانون حمایت خانواده مصوب 91، زوجین سه ماه از تاریخ صدور رای فرصت دارند تا به دفترخانه طلاق مراجعه کنند و صیغه طلاق را جاری کنند.
  5. در این مرحله از طلاق توافقی حضور زن و شوهر الزامی است و اگر هر یک از آن‌ها نباشند صیغه طلاق جاری نخواهد شد و طلاق در دفتر ثبت نخواهد شد.

 

نقش وکیل طلاق توافقی چیست ؟

اگر می خواهید درگیر مراحل قانونی برای طلاق توافقی نشوید می توانید به سادگی از یک وکیل طلاق توافقی مشهد کمک بگیرید تا وکیل طلاق توافقی بدون حضور زوجین تمامی مراحل طلاق توافقی را انجام دهد به نحوی که تمامی اقدامات توسط وکلای پایه یک دادگستری انجام میگیرد و نیازی به حضور زوجین در دادگاه نمیباشد.

گرچه طلاق توافقی با رضایت طرفین انجام می شود اما این به این معنی نیست که زن و شوهری که می خواهند از طریق طلاق توافقی جدا شوند هیچ گونه مشکلی ندارند اتفاقا برعکس در طلاق توافقی هیچ یک از طرفین خواهان ادامه زندگی با طرف مقابل نیست و آن ها طلاق توافقی را انتخاب کرده اند تا سریعتر از یکدیگر جدا شوند. وکیل طلاق توافقی در مشهد به زوج های مشهدی کمک می کند تا مواجهه کمتری با یکدیگر داشته باشند که این از بروز مشکلات آتی جلوگیری می کند. همچنین با مشورت گرفتن از یک وکیل طلاق توافقی ماهر در مشهد می توانید مطمئن باشید که مراحل طلاق توافقی شما سریعتر طی شده و تمامی حقوق شما توسط یک فرد مطلع از قانون پیگیری می شود.

 

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی در مشهد

 

وکیل طلاق توافقی فوری درمشهدمدارک طلاق توافقی مشهد

مدارکی را که وکیل طلاق توافقی باید در دست داشته باشد تا بتواند اقدامات لازم را انجام دهد؛ عبارتند از:

  • اصل و کپی شناسنامه زوجین
  • اصل و کپی کارت ملی زوجین
  • اصل و کپی سند ازدواج و یا عقد نامه
  • گواهی عدم بارداری در صورت مدخوله بودن

وکیل طلاق توافقی و یا خود زوجین برای ثبت دادخواست در دفاتر خدمات قضایی به این مدارک نیاز دارند.

علاوه بر این مدارک برای این که صیغه طلاق جاری شود و ثبت شود؛ علاوه بر گواهی عدم امکان سازش، لازم است که اگر زوجه باکره است گواهی سلامت خود را به دفتر ثبت ازدواج و طلاق ببرد و در صورت باکره نبودن گواهی عدم بارداری را به مدارک خود ضمیمه کند. علاوه بر این‌ها توافق نامه بین زوجین که در مورد مسائل مالی و حضانت فرزندان است و نظر مرکز مشاوره دادگاه و در صورتی که حق طلاق با زن باشد، داشتن وکالت نامه محضری طلاق هم لازم است.

 

چند نکته در خصوص طلاق توافقی در مشهد

نکته: چنانچه زن از مرد وکالت در طلاق داشته باشد نیازی به شناسنامه زوج نمیباشد.
نکته: چنانچه زن قصد دارد وکالت در طلاق از همسرش اخذ نماید در وکالت نامه ی تنظیمی باید چند عبارت ذکر شود:
  1. زوج حق تجدیدنظر و فرجام خواهی را از خود سلب نماید.
  2. زوج وکالت اجرای صیغه طلاق و تشریفات آن را به زوجه داده باشد.
  3. وکالت به صورت بلاعزل باشد.
  4. در وکالت نامه ی تنظیمی کلمه ی ضم امین یا هر چیز دیگری که میتواند اختیارات زوجه را محدود کند نداشته باشد.
نکته: در طلاق توافقی زوجین میتوانند بدون وکیل پس از طی پروسه ی ۳ ماه موفق به دریافت گواهی عدم امکان سازش گردند. اما زمانی که زوجه از زوج وکالت در طلاق دارد طلاق توافقی تنها به واسطه وکیل انجام می شود. و در این صورت گواهی عدم امکان سازش توسط قاضی صادر می گردد.
نکته: چنانچه قبل از صدور گواهی عدم امکان سازش هر یک از زوجین پشیمان گردند وکیل طلاق توافقی در مشهد سرانجامی نخواهد داشت.
پس از صدور گواهی عدم امکان سازش نیز اگر هر یک از زوجین در محضر طلاق حاضر نشوند این گواهی پس از ۳ ماه ابطال میشود.

 

وکیل طلاق فوری در مشهد

وکیل طلاق توافقی فوری درمشهد

مدت زمان طلاق توافقی؟

در سریعترین زمان ممکن می توان در حدود 20 روز کاری مراحل قانونی طلاق طلاق توافقی را انجام نمود. این موضوع بستگی به شرایط موجود دارد. اگر گذراندن دوره مشاوره قبل از طلاق برای طلاق توافقی الزامی باشد مدت زمان بیشتری مورد نیاز است. برای طلاق توافقی در مشهد به صورت تضمینی توسط وکلای متخصص می توانید از بین وکلای مشهد یکی را انتخاب کرده و از او مشاوره بگیرید. همان طور که به ویژگی‌های طلاق توافقی اشاره کردیم، سریع بودن آن از مزیت‌هایش محسوب می‌شد.

وکیل طلاق توافقی می‌تواند در عرض سه هفته کاری رأی عدم امکان سازش را بگیرد. سپس زوجین می توانند به دفتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کنند. البته در صورتی که از وکیل حقوقی متخصص در زمینه طلاق توافقی در مشهد استفاده کنید. و گواهی عدم بارداری صادر شود. و مشکلی در توافقات بین دو طرف به وجود نیاید. بهره گیری از تجربیات وکیل متخصص طلاق توافقی در این جا بسیار اهمیت پیدا می‌کند. در صورت اشتباه در هر یک از مراحل و تنظیم دادخواست، مدت زمان طلاق توافقی افزایش پیدا می‌کند. صدور گواهی عدم سازش برای کسانی که وکیل طلاق توافقی ندارند حدود سه الی چهار ماه زمان می‌برد.

 

طلاق توافقی بدون وکیل چقدر زمان میبرد؟

تغییراتی در مسیر طلاق توافقی فوری به وجود آمده است. اگر زوجین قصد دارند تا شخصا برای طلاق اقدام نمایندباید در سایت طلاق ثبت نام نمایند. سپس ظرف مدت حداقل ۴۵ روز و طی ۵ جلسه فرایند مشاوره خود را انجام دهند.پس از فرایند مشاوره و تکمیل آن پرونده به دفتر خدمات الکترونیک قضایی ارجاع می شود. سپس زوجین با حضور در این دفتر دادخواست خود را ثبت و به دادگاه ارجاع میگردد.

سپس دادگاه با تعیین وقت قبلی و تشکیل جلسه و با درخواست زوجین گواهی عدم امکان سازش صادر مینماید. پس از قطعیت رای دادگاه بنا به درخواست زوجین به محضر طلاق مراجعه مینمایند تا سند طلاق صادر گردد.

گواهی عدم امکان سازش چند ماه معتبر است؟

گواهی عدم امکان سازش ۳ ماه معتبر میباشد. اگر زن و شوهر ظرف 3 ماه به محضر مراجعه ننمایند باید تمامی فرایند فوق را مجددا طی نمایند.
نکته: هیچ کدام از زوحین بدون اخذ رای از دادگاه خانواده نمیتوانند به دفترخانه ی طلاق مراجعه نمایند. دفتر طلاق نیز صرفا بر اساس رای قطعی دادگاه سند طلاق را صادر می نماید.
وکیل طلاق توافقی فوری درمشهد

 

آیا پس از طلاق امکان پاک نمودن اسم همسر سابق از شناسنامه وجود دارد؟

پاسخ: برای سوال فوق ۲ حالت متصور است:
  • حالت اول: اگر زوجه دوشیزه نبوده و مدخوله است. در اینجا امکان پاک نمودن شناسنامه و به اصطلاح سفید کردن آن تا زمان ازدواج مجدد وجود ندارد.
  • حالت دوم: چنانچه زوجه باکره و غیر مدخوله باشد. در این حالت میتواند با داشتن رای دادگاه و شناسنامه اسم همسر را از شناسنامه اش پاک کند.

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور

چنانچه زوجین یا هر یک از آنان در خارج از کشور هستند برای گرفتن طلاق توافقی چه کنند؟ در صورت امکان می توانند به ایران مراجعه کنند. اگر امکان مراجعه حضوری نباشد باید به سفارت یا کنسولگری رفته و مدارک مربوطه را به آدرس وکیل ارسال نمایند. وکیل میتواند با توجه به اختیارات مندرج در وکالت نامه گواهی عدم امکان سازش را از دادگاه اخذ نماید. ایرانیان خارج از کشور میتوانند از طریق برنامه whatsapp با وکیل در تماس باشند.

وکیل طلاق توافقی در مشهد، می تواند وکیل پایه یک دادگستری

و مشاور حقوقی و یا وکیل محضری و مدنی باشد.

  •                                                                           وکیل طلاق توافقی فوری درمشهد

وکیل طلاق توافقی فوری درمشهد

طلاق خُلع و مُبارات

 

طلاق خلع:

خُلع و مُبارات از انواع طلاق توافقی است. در خلع و مبارات زن در ازای مالی که به شوهرش می دهد از او طلاق می‌گیرد. این پول می تواند به اندازه مهریه زن یا معادل آن باشد. در این نوع طلاق شوهر حق رجوع ندارد. مرد تنها درصورتی می تواند رجوع کند که زن پشیمان شود و پولی که پرداخته را پس بگیرد.

 

طلاق مبارات:

در طلاق خلع زن از شوهر بیزار است اما در طلاق مبارات هر دو طرف از یکدیگر بیزار می باشند. عوض طلاق نمی‌تواند از مهریه بیشتر باشد.

 

طلاق توافقی در صورت داشتن وکالت طلاق

اگر زنی دارای وکالت طلاق از همسرش باشد برای اخذ گواهی عدم امکان سازش باید به دادگاه مراجعه کند. در صورت بهره مندی از وکیل طلاق توافقی در مشهد باید زن از طرف شوهر وکالت به وکیل بدهد.

 

حق الزحمه وکیل برای طلاق توافقی در مشهد

هزینه طلاق توافقی بدون وکیل کمتر است. با توجه به انچه گفته شد کمک گرفتن از یک وکیل خبره برای طلاق توافقی به نفع شما خواهد بود. هزینه طلاق توافقی در مشهد و یا هر جای دیگری شامل موارد زیر می باشد:

  1. هزینه جلسات مشاوره و اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق: بستگی به تعداد جلسات و تعرفه آن سال دارد.
  2. هزینه دادرسی به دفاتر خدمات قضایی و در صورت عدم وجود به حساب بانکی قوه قضاییه واریز می شود.
  3. حق الوکاله وکیل طلاق توافقی در مشهد: برای آگاهی از حق الوکاله وکیل طلاق توافقی در مشهد با شماره وکیل در مشهد تماس بگیرید.
  4. هزینه دفترخانه طلاق بستگی به منطقه و سایر موارد متغیر است.

 

هزینه طلاق توافقی بدون وکیل

شاید با خودتان بگویید در عوض داشتن وکیل در طلاق توافقی باعث بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود. ولی باید گفت که طلاق توافقی با وکیل از تلف شدن زمان شما جلوگیری می‌کند. علاوه بر این از بسیاری از هزینه‌های اضافه نیز پیشگیری می شود. این هزینه های اضافی می تواند به این دلیل که شما اطلاعات کافی ندارید ایجاد شوند.معمولاً در طلاق توافقی هم بیشتر هزینه‌های طلاق بین دو طرف نصف می‌شود. مگر این که درخواست طلاق از جانب یکی از طرفین باشد که به عهده همان شخص است.ولی اگر دو طرف با هم دادخواست داده باشند، هزینه‌های دادرسی بین دو طرف تقسیم خواهد شد.

 

در پایان:

  • در فرهنگ و قانون و عرف جامعه‌ی ما طلاق امر پسندیده‌ای نیست. اما گاهی اجتناب ناپذیر است. زمانی که کار به این نوع از طلاق بکشد به طور قطع شما نیاز به وکیل طلاق توافقی خواهید داشت.  در ادامه مطلب نقش وکیل متخصص طلاق توافقی در مشهد در پرونده طلاق نمایان خواهد شد.
  • قانون انواع طلاق را در مقررات خود در نظر گرفته است تا هر کس با شرایطی که دارد بهترین آن را انتخاب کند. قانون می خواهد از هر یک از زن و شوهر حمایت‌های لازم را داشته باشد تا حقوق فردی و اجتماعی خود را بگیرند.
  • برای انتخاب وکیل متخصص طلاق توافقی در مشهد می توانید عبارت وکیل طلاق توافقی در مشهد را جستجو کنید. سپس با بررسی رزومه کاری وکلا با آن ها تماس بگیرید. روش دیگر مراجعه مستقیم به یک موسسه حقوقی معتبر در مشهد می باشد. شما می توانید از طریق وکیل آنلاین در مشهد وکیل مورد نظر خود را قبل از مراجعه حضوری انتخاب کنید. روش پرس و جو از دوستان نیز می تواند مفید باشد.

 

  • وکیل طلاق توافقی فوری درمشهد

مطالب مرتبط

مجازات ضرب و شتم

قانون ضرب و شتم در جمهوری اسلامی ایران در جمهوری اسلامی ایران، ضرب و شتم تحت عناوین مختلفی در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است.

ادامه مطلب ...

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد