وکیل خوب چک در مشهد، بهترین وکیل چک برگشتی در مشهد

وکیل خوب چک در مشهد، بهترین وکیل چک برگشتی در مشهد

چک برای انتقال پول استفاده می شود و انواع مختلفیی از آن در داد و ستدهای مالی کاربرد دارد. قانون چک یکی از قوانینی است که در طول سالیان، تغییرات زیادی در آن بوجود آمده بنابراین قبل از صدور یا دریافت چک بهتر است با قانون جدید چک آشنا باشید تا دچار مشکل نشوید. در صورتی که در مشهد زندگی می کنید و با مسائل و مشکلات مرتبط با چک روبرو شدید بهتر است با یک وکیل چک در مشهد مشورت کنید تا از نظر حقوقی بتواند به شما کمک کند تا بتوانید حق و حقوق خود را دریافت کنید.

 

وکیل چک در مشهد

صدور چک بی محل، برگشت خوردن چک، گذشتن تاریخ چک و بسیاری موارد دیگر در رابطه با چک های بانکی ممکن است بوجود بیاید که شما به تنهایی قادر به حل مشکلات و پیگیری های لازم برای احقاق حق خود نباشید. برخی افراد برای وصول چک های خود به افرادی تحت عنوان شرخر پناه می برند که ممکن است زمینه ساز ایجاد مشکلات جدید شود. طبق قانون جدید چک همه دارندگان و دریافت کنندگان چک لازم است اطلاعات چک خود را در سامانه صناد وارد و تایید کنند بنابراین احتمال کلاهبرداری در حوزه چک کمتر شده و بهتر است اگر با مشکلی در زمینه چک در مشهد روبرو شدید حتما از راه قانونی وارد شوید و از یک وکیل خوب چک در مشهد کمک بگیرید.

شماره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

۶۸۶۲ ۱۱۸ ۰۹۱۵

چک چیست؟

به طور ساده و عمومی یکی از جایگزین ­های اسکناس و امروزه می توان گفت یکی از جایگزین­های پول نقد، چک است که در صورت توافق بین طرفین دریافت کننده چک و صادر کننده و دارنده چک صادر می­شود و تاریخی جهت دریافت وجه توسط دارنده جدید چک که چک در وجه او نوشته شده است در چک مشخص می­شود. البته که نکات زیادی در رابطه با چک وجود دارد. به طور مثال هر کسی نمی­تواند صاحب دفترچه چک بشود. بلکه صاحب حساب متقاضی باید شرایط خاصی که از طرف بانک تعیین می­شود را داشته باشد شما با وکیل خوب چک در مشهد می توانید از خود دفاع کنید.

صادر کردن چک نیز قوانینی دارد. به طور مثال تمام مواردی که در چک خواسته شده است باید به طور کامل و بدون هیچ گونه اشتباه و یا حتی خط خوردگی وارد شوند، در غیر این صورت چک معتبر نخواهد بود. مگر این که در پشت چک خط خوردگی، اصلاح و امضا گردد. توجه داشته باشید این مورد هم فقط در صورت درج امضا صاحب حساب قابل قبول خواهد بود.

شماره تلفن وکیل در مشهد – ۰۹۱۵۱۱۸۶۸۶۲

 

وکیل چک در مشهد

انواع چک

به طور کلی چک­ها دسته بندی‌­ها و انواع مختلفی دارندکه یا از طرف یک فرد صادر می­شوند و یا بانک آن­ها را صادر می­کند. چک­هایی که به طور معمول وجود دارند و معمولا توسط افراد صادر می­شوند، یا عادی هستند و یا تایید شده‌اند، که تفاوت آنچنانی هم با یکدیگر ندارند.

 

چک عادی:

چک­های عادی در معاملات عادی هم استفاده می­شوند و باید توجه کنید که با دریافت چک عادی از یک فرد اعتبار خاصی از او دریافت  نخواهید کرد و به دریافت وجه در تاریخ مقرر درج شده در چک اطمینانی نخواهد بود مگر این که به کسی که چک را از او دریافت می­کنید به طور کامل مطمئن باشید.

 

چک تایید شده:

چک­های تایید شده با شرایط یکسان با چک­های عادی صادر می­شوند و تفاوت مهم آن­ها این است که این نوع چک ضمانت بیشتری به دارنده جدید چک می­دهد. چون همان­طور که اسمش پیداست در این نوع چک وجود وجه در حساب صاحب چک ابتدا از بانک استعلام می­گردد و در صورت تایید وجود وجه، آن مبلغ بلوکه می­شود و تا زمانی که دارنده چک برای دریافت وجه به بانک مراجعه کند، در حساب دست نخورده باقی خواهد ماند.

 

چک سفید امضا:

چک­هایی هم در عنوان چک سفید امضا وجود دارند، که داخل چک هیچ یک از اطلاعات وارد نمی­شود و فقط امضای صاحب حساب بر آن درج می­شود. این نوع چک کمتر صادر می­شود و ممکن است برای دو طرف دردسر­های زیادی ایجاد کند.

 

چک مسافرتی:

چکی است که توسط بانک صادر و در وجه آن در هر یک از شعب آن بانک توسط نمایندگان و کارگزاران آن پرداخت می­شود.

 

چک‌ الکترونیکی:

چک‌ الکترونیکی نیز یکی دیگر از انواع چک است که می تواند عادی یا تایید شده باشد. در تنظیم چک الکترونیک از کاغذ استفاده نمیشود و فرد از امضای الکترونیک استفاده می کند.

وکلای چک در مشهد

انواع دیگری از چک­ها وجود دارند که توسط بانک صادر می­شوند. مثل چک­های تضمین شده، چک رمزدار و چک مدت دار که هرکدام به منظور خاصی صادر می­شوند و جهت هدف خاصی در نظر گرفته شده اند.

وکیل خوب چک در مشهد

۶۸۶۲ ۱۱۸ ۰۹۱۵

قوانین صدور چک

قوانین چک به چند دسته تقسیم می­شوند در مرحله اول به علت صدور چک می­پردازیم. صدور چک بابت چه موضوعی بوده است وبا چه شرایطی صادر شده است؟ پاسخ به این سوال بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

  • مورد اول در رابطه با وعده نقد شدن چک است. اگر برای چک صادر شده وعده‌ای مشخص گردد این امر اگر بیش از یک روز باشد اگرچه درست نیست، اما از لحاظ قانونی دارنده جدید چک قبل از موعد، اگر موجودی حساب به اندازه وجه چک نباشد، قادر به تنظیم شکایت نخواهد بود. در غیر این صورت و عدم مشخص کردن موعد چک و در واقع خالی باقی گذاشتن تاریخ چک دارنده جدید می­تواند در صورت خالی بودن حساب حتی در همان لحظه دریافت از صاحب حساب شکایت کند. این امر در بسیاری از موارد دیده شده است و شرایطی مثل چک سفید امضا دارد. و اصلا روش درست و تایید شده‌ای نیست. بنابراین باید به آن توجه نمود.

  • علت صدور چک بسیار مهم و حائز اهمیت است. حالتی وجود دارد که چک فقط بابت تضمین صادر می­شود که در این صورت به هیچ وجه دارنده چک قادر به تنظیم هیچ گونه شکایتی علیه صاحب حساب نخواهد بود. مگر این که دارنده صاحب حساب نتواند این موضوع را اثبات کندکه چک تنها مربوط به ضمانت بوده است و هیچ ارزش دیگری ندارد. این موضوع دو حالت دارد یا بر چک مندرج می­شود و یا در مدارک دیگر به طور مثال قولنامه درج می­شود که قابل استناد خواهد بود. بنابراین اگر فکر می­کنید با چکی که به جهت ضمانت صادر شدهمی­توانیدکاری از پیش ببرید سخت در اشتباه هستید. بنابراین این موضوع را به عنوان ضمانت نپذیرید.

  • این دو را باهم اشتباه نگیرید. چک سفید امضا معمولا در مبلغ چک خالی می­ماند و چک بدون تاریخ فقط تاریخ ندارد. این دو مورد در صورتی که تمام موارد در آن­ها رعایت شوند مشکل کیفری ایجاد نمی­کنند.

  • در صورتی که روی چک شرطی درج شده باشد که بین طرفین معامله برقرار باشد و یا این که این شرط از روش‌های دیگر قابل اثبات باشد، دارنده جدید چک قبل از به وقوع پیوستن شرط تایین شده در صورت خالی بودن حساب قادر به تنظیم شکایت علیه صاحب حساب اصلی نخواهد بود.

  • در صورتی که چک حقوقی باشد ، این به این معنا نیست که دارنده چک دستش به جایی بند نیست و یا این که نمی­توانید در صورت ایجاد مشکل شکایتی تنظیم نماید، بلکه دارنده چک می­تواند درخواست توقیف املاک صاحب حساب را داشته باشد اما نمی­تواند او را بازداشت کند.

  • این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت تنظیم شکایت و درخواست وجه چک از دادگاه تنها کمکی که به شما توسط دادگاه می‌شود بازداشت فرد صاحب حساب اصلی چک خواهد بود و دادگاه در رابطه با پرداخت وجه دخالتیندارد مگر این که فردی که از او شکایت شده است، برای جلوگیری از بازداشتش خودش وجه چک را پرداخت نماید.

چک برگشتی چیست

وکیل خوب چک در مشهد

چک برگشتی چیست؟

در صورتی که به دلایل مختلف وجه چک توسط دارنده قابل دریافت از بانک نباشد در واقع چک برگشتی است. حالا این دلایل ممکن است عدم وجود وجه در حساب ، مسدود بودن حساب و یا اشتباه درج شدن اطلاعات بر چک از قبیل امضا صاحب حساب است. البته قانون جدید چک این چنین می­گوید که نقد شدن چک از سایر حساب­های فرد صادر کننده نیز  امکان­پذیر است و قوانین خاص خود را دارد.

 

قوانین چک برگشتی

  • فردی که چک صادر شده از طرف او برگشت خورده باشد امکان افتتاح حساب جدید را نخواهد داشت.
  • و به علاوه اجازه دریافت وام هم ندارد
  • در بعضی موارد و در قوانین جدید اینگونه عنوان شده است که فرد دارای چک برگشتی در سوابق خود امکان خرید خودرو و ملک هم نخواهد داشت.
  • برخی موارد منجر به ممنوع الخروج شدن فرد هم می­شود.

وکیل خوب چک در مشهد
وکیل خوب چک در مشهد

 

چک برگشتی از جمله معضلات امروز جامعه می باشد. با توجه به این که در بسیاری از معاملات علی الخصوص معاملاتی که با مبالغ بالا سر و کار دارند ، استفاده از چک بیش از پول نقد رواج دارد ، جرم جعل چک و کلاه برداری در استفاده از چک نیز روز به روز در حال افزایش است . علاوه بر این، هر روز تعداد زیادی از افراد جهت وصول چک خود به بانک مراجعه می کنند و با حسابی مواجه می شوند که موجودی کافی جهت نقد چک در آن وجود ندارد .

این چک ها چک برگشتی (بلا محل یا پرداخت‌نشدنی) نامیده می شوند. نکته ی مهم عکس العمل مناسب در هنگام مواجهه با این مشکل است ، با مراجعه به وکیل چک در مشهد  می توانید روند قانونی و درست را جهت شکایت از صادر کننده ی چک برگشتی طی نمایید. سال ۱۳۱۱در قانون تجارت ایران، قوانینی در خصوص چک های برگشتی به تصویب رسید. آن سال تا کنون با توجه به اپیدمی صدور چک بلا محل و تخلفات و جرائم مرتبط با آن ، این قوانین بارها مورد بازنگری قرار گرفته است. به هر روی صدور چک برگشتی از مصادیق کلاهبرداری به‌حساب می آید و مجازات برای فرد خاطی در نظر گرفته شده است. جزء افرادی هستید که هم اکنون با مشکل چک برگشتی دست به گریبان هستید ، خواندن این مقاله می تواند ابهامات شما را برطرف سازد.

 

برگشت زدن چک

در صورتی که جهت نقد کردن چک به بانک مراجعه نمودید ولی با نبود وجه نقد ، کافی نبودن آن و یا مواردی چون ؛ دستور عدم پرداخت چک ، امضای جعلی ، قلم خوردگی و… مواجه شدید می توانید چک را برگشت بزنید. مدت زمان قابل قبول برای طرح شکایت ، به موجب ماده ۱۱ قانون صدور چک، ۲ دوره ۶ ماهه است. با راهنمایی و کمک وکیل خوب چک در مشهد ، پس از طی این دوره ها به ترتیب ذیل می توانید جهت نقد نمودن چک اقدام به شکایت نمایید. در ۶ ماهه ی اول ، دارنده چک می‌تواند آن را برگشت زده و گواهی عدم پرداخت دریافت کند. در صورتی که در این مدت، دارنده چک آن را به بانک ارائه نداده و مقدمات شکایت را فراهم نکند، این مهلت از بین رفته و دیگر قابل تعقیب کیفری نمی باشد. در ۶ ماهه ی دوم ، در صورتی که صاحب چک به بانک رفته و در صورت نبود وجه نقد آن را برگشت زده و گواهی عدم پرداخت دریافت نماید. ۶ ماه فرصت دارد تا اقدام به رسیدگی کیفری در محاکم دادگستری کند.

 

مدت معین شکایت از صادرکنندگان چک برگشتی

همان گونه که اشاره کردیم مهلتی معین شامل دو دوره ی شش ماهه جهت شکایت از چک برگشتی در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این مدت صاحب چک اقدامی انجام ندهد، دیگر امکان شکایت کیفری و محکوم کردن صادرکننده چک به مجازات‌هایی که در قانون ذکر شده است، وجود ندارد. در صورت سپری شدن مدت معین تنها یک راه جهت شکایت وجود دارد و می‌توان از طریق طرح دعوای حقوقی و تقدیم دادخواست به دادگاه صالح به طلب مادی و خسارت‌های وارده دست یافت. با توجه به این که این دادخواست مستلزم جریان بلندمدت دادرسی است ، دارندگان چک بی‌محل تمایل چندانی به استفاده از آن را ندارند. وکیل خوب چک در مشهد ، در تمامی مراحل شکایت تا زمان احقاق حق در کنار شما خواهد بود.

 

چگونه از صادرکنندگان چک برگشتی شکایت کنیم؟

صدور چک بلامحل یکی از جرایمی است که شامل مسائل مختلف دادرسی مدنی و کیفری می شود. چک از جمله اسناد تجاری و در ردیف اسناد تجاری دیگر مانند برات و سفته می باشد. قانون گذار چک را از نظر کیفری مورد حمایت قرار داده و برای صادر کننده گان چک های برگشتی مجازات تعیین کرده است. قانون گذار سرنوشت دعوای کیفری چک را از یک طرف به دارنده ی چک و از سمت دیگر به صادر کننده سپرده است. بدون شکایت دارنده ی چک دعوای کیفری راه نمی افتد و پس از شکایت نیز، او می تواند در هر مرحله از دادرسی، با اعلام گذشت خود، روند دادرسی کیفری را متوقف نماید. صادر کننده کننده چک نیز می تواند با پرداخت مبلغ مورد نظر، به دعوای کیفری مورد نظر پایان بخشد. جهت شکایت از صادر کنندکان چک برگشتی، ابتدا با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل چک در مشهد تماس بگیرید. سپس مراحل را به شرح ذیل طی نمایید.

 

مراحل شکایت از صادر کننده ی چک برگشتی

ابتدا چک را برگشت بزنید و پس از آن یک گواهی عدم پرداخت اعم از ؛ هویت چک ، صادرکننده ی آن و علت عدم پرداخت را به همراه مهر و امضا از بانک دریافت نمایید. از پشت و روی اصل چک ۲ نسخه کپی تهیه کنید. از گواهی عدم پرداخت بانک مبنی بر علت عدم پرداخت چک ۲ نسخه کپی تهیه کند. کپی‌های تهیه‌شده را در مرجع قضایی محل برابر با اصل کنید. شکایت را در فرم‌های چاپی مخصوص تکمیل و امضا نمایید. متن شکایت را به اتاق تمبر برده و برابر مبلغ هزینه شکایت چک بلامحل، آن را تمبر کنید. اصل چک برگشتی و شناسنامه یا کارت شناسایی را همراه با مدارک ذکر شده به مرجع قضایی تحویل دهید. تا شش ماه از تاریخ گواهی عدم اعتبار فرصت دارید تا با در دست داشتن مدارک ، به دادسرای محل مراجعه و با طرح شکایت کیفری خواستار مجازات صادرکننده چک بلامحل شوید.

 

مراجعه به اجرای ثبت 

مراجعه به اجرای ثبت راه قانونی دیگری است که صاحبان چک برگشتی می توانند از طریق آن جهت احقاق حق خود اقدام نمایند. بر اساس ماده ۲ قانون صدور چک «چک در حکم سند لازم‌الاجرا است» بنابراین برای چک، صدور اجراییه پیش‌بینی شده است. در صورت نیاز، جهت مراجعه به اجرای ثبت ، حامد امیری وکیل چک در مشهد ، راه درست را به شما نشان خواهد داد. در این مورد نیز باید گواهی عدم پرداخت چک را از بانک دریافت نموده و عین چک را به همراه گواهینامه ای مبنی بر مطابقت امضای چک با نمونه موجود آن در بانک، به اجرای ثبت اسناد محل تسلیم کرده و تقاضای صدور اجراییه نمایید.لازم به ذکر است ، قبل از صدور اجراییه، باید مبلغ حق‌الاجرا را در صندوق اجرای ثبت تودیع کرده و نیز به معرفی اموال متعلق به صادرکننده چک به غیر از مستثنیات دین اقدام نمایید. مستثنیات دین عبارتند از اموالی که جزء اقلام ضروری زندگی هستند.

 

دعوی در مراجع قضایی

در صورت از دست دادن مهلت شکایت کیفری می توانید از طریق مراجع قضایی اقدام به احقاق حق و حقوق خود نمایید. مدارک مورد نیاز جهت شکایت از صادرکنندگان چک برگشتی در مراجع قضایی عبارت است از ؛

۲ نسخه فتوکپی از چک بلامحل،

۲ نسخه فتوکپی گواهینامه عدم پرداخت چک بلامحل توسط بانک ، پرکردن ۲ نسخه برگ دادخواست و الصاق تمبر قانونی به آن . جهت مطالبه مبلغ چک، به تنظیم و تقدیم دادخواست علیه صادرکننده به دادگاه عمومی محل انجام معامله یا اقامتگاه صادرکننده چک (خوانده) اقدام کنید.

 

مجازات چک برگشتی

مطابق ماده ۷ قانون صدور چک ، مجازات چک های برگشتی که شامل تعقیب کیفری هستند، بدین شرح است. اگر مبلغ ثبت شده در متن چک کمتر از ۱۰ میلیون ریال باشد، صادر کننده به حبس تا حداکثر ۶ ماه محکوم خواهد شد. در صورتی که مبلغ چک از ۱۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال باشد، صادر کننده به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد. در صورتی که مبلغ مورد نظر بیش از ۵۰ میلیون ریال باشد، نامبرده به حبس از یک سال تا ۲ سال و ممنوعیت از داشتن دسته چک به مدت ۲ سال محکوم خواهد داشت. شایان ذکر است، مطابق با ماده ۱۰ قانون چک اگر فردی با علم به این که حساب بانکی او بسته است اقدام به صدور چک نماید، حد اکثر مجازات ذکر شده در ماده ۷ قانون صدور چک برای او در نظر گرفته می شود.

 

پرداخت خسارت تاخیر تادیه چک

در ماده ی ۱۲ قانون صدور چک می خوانیم که ، صادر کننده ی چک می تواند در اثنای دادرسی کیفری و حتی بعد از صدور حکم قطعی ، اصل وجه چک و خسارت تادیه ی آن را پرداخت کند. یا با فراهم کردن شرایط پرداخت آن ها ، سبب موقوف شدن دادرسی و یا موقوف شدن اجرای حکم شود. ظاهر ماده ی قانونی ذکر شده ، این تصور را به وجود می آورد که ، برای موقوف شدن دادرسی کیفری یا موقوف شدن اجرای حکم قطعی ، پرداخت خسارت تاخیر تادیه به همراه اصل چک ضروری است. اما باتوجه به ماهیت مدنی خسارت تاخیر تادیه و ضرورت مطالبه ی آن ، ماده ی ۱۲ قانون صدور چک را باید منوط به حالتی دانست که دارنده ی چک به تبع دعوای کیفری طرح دعوا کرده و خسارت تاخیر تادیه را همراه با اصل وجه چک درخواست نماید. لذا در شرایطی که صاحب چک با رعایت شرایط قانونی ، خسارت تاخیر تادیه را مطالبه نکرده باشد، پرداخت اصل وجه چک از سمت صادرکننده در جریان دادرسی برای توقف دادرسی و پس از صدور حکم قطعی برای توقف اجرای حکم کفایت می کند. در صورتی که هر گونه پرسش یا ابهامی در مورد پرداخت خسارت تاخیر تادیه چک دارید می توانید پرسش های خود را با وکیل چک در مشهد در میان بگذارید.

وکیل کیفری در مشهد متخصص در حوزه چک و آشنا با قوانین چک

۶۸۶۲ ۱۱۸ ۰۹۱۵

وظیفه وکیل خوب چک در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری، و یا کارآموز وکالت و یا وکیل پایه دو دادگستری، امکان قبول پرونده های وصول مطالبات را دارند. گاهی چک برگشتی نیاز به اقدام حقوقی دارد. وکیل چک برگشتی با طرح دعوی حقوقی در شورای حل اختلاف یا دادگاه حقوقی محل برگشت چک، و یا اداره اجرای اسناد رسمی ثبت، اقدام به مطالبه وجه چک می نماید. در بعضی از مواقع هم ، چک وصف کیفری دارد و وکیل چک برگشتی، با اقدام کیفری در داسرای محل برگشت شدن چک، اقدام به طرح شکایت کیفری برای جرم صدور چک بلامحل می نماید و تعقیب کیفری مشتکی عنه را درخواست می نماید. اطلاع از ماهیت کیفری یا حقوقی چک برگشتی، و تشخیص نوع دعوی و پرونده ای که باید مطرح شود، در تخصص وکیل چک برگشتی می باشد.

آیا از ماهیت چک برگشتی اطلاعی دارید؟ چه مواقعی وصف کیفری چک، برقرار است؟ چک حقوقی چیست؟ وکیل  چک برگشتی چه ویژگیهایی دارد؟ مشاوره حقوقی با وکیل چک برگشتی، چگونه امکان پذیر است؟ مرجع صالح برای طرح شکایت چک برگشتی کجاست؟ بهترین وکیل خوب چک در مشهد ؟ برای طرح دعوی مطالبه وجه چک، چه مدارکی لازم است؟ مزایای سپردن پرونده چک برگشتی به وکیل چک برگشتی چیست؟ با مشاوره علی ابراهیمی مهر، وکیل پایه یک دادگستری، یکی از برترین حقوقدانان دهه اخیر، به سوالات شما درباره اسناد تجاری، وصف کیفری و وصف حقوقی چک برگشتی، وکیل چک برگشتی، و همه مطالبی که دانستن آن درباره چک برگشتی، لازم است، پاسخ می دهند.

در بعضی از مواقع هم ، چک وصف کیفری دارد و وکیل چک برگشتی، با اقدام کیفری در داسرای محل برگشت شدن چک، اقدام به طرح شکایت کیفری برای جرم صدور چک بلامحل می نماید و تعقیب کیفری مشتکی عنه را درخواست می نماید.

شماره وکیل چک در مشهد

09151186862

قانون جدید چک و سامانه صیاد ثبت چک

سامانه صیاد (صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک) به منظور یکپارچه سازی صدور چک راه اندازی شده و طبق قانون جدید چکف ثبت نقل و انتقال کلیه چک ها در این سامانه از فروردین 1400 اجباری می باشد. صادر کننده چک باید اطلاعاتی مانند تاریخ، مبلغ، هویت گیرنده چک و همچنین علت صدور چک را هم در برگه چک و هم در سامانه صیاد وارد کند. هم صادر کننده چک و هم گیرنده چک باید اطلاعات مهم چک را در این سامانه چک کنند.

طبق قانون جدید چک صدور چک در وجه حامل، چک سفید امضا، چک بدون تاریخ ممنوع است و در سامانه صناد نیز این امکان وجود ندارد اما پشت نویسی چک در این سامانه امکان پذیر است.

طبق قانون جدید چک اگر چک فردی برگشت بخورد آن فرد از دریافت امکاناتی مانند دریافت دسته چک جدید، تسهیلات بانکی، ضمانت نامه‌ها و کارت‌های بانکی محروم می‌شود.

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد