وکیل خوب اظهارنامه در مشهد دارای سابقه – علی ابراهیمی مهر

وکیل اظهارنامه در مشهد

برای مشورت با وکیل خوب اظهارنامه در مشهد با ما تماس بگیرید و پس از طرح مشکل در صورت نیاز قرار ملاقات حضوری تنظیم نمایید. علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره و وکالت در خصوص اظهار نامه می باشد. در صورت تمایل به مشورت با یکی از بهترین وکلای اظهارنامه مشهد روی درخواست مشاوره با وکیل در مشهد کلیک کنید. برای ملاقات حضوری با وکیل می توانید به موسسه حقوقی طلیعه داران عدالت به آدرس مشهد – بلوار سجاد . بزرگمهر شمالی 3 – پلاک27 – طبقه2–واحد 5 ( موسسه ی طلیعه داران عدالت) مراجعه نمایید.

 

بهترین وکیل اظهارنامه در مشهد

اظهارنامه یکی از راه های رسمی برای مطالبه حق است که قبل از طرح شکایت و دادخواست تنظیم می شود و به نوعی برای حل مشکل به صورت مسالمت آمیز نوشته می شود. وکیل خوب در تنظیم اظهارنامه می تواند کمک شایانی به حل مشکل نماید. برگ اظهار نامه توسط وزارت دادگستری چاپ شده و منتشر می گردد. در اظهارنامه مواردی مانند مشخصات اظهارکننده، خلاصه اظهارات و پاسخ و جواب شخصی که اظهارنامه خطاب به او نوشته شده.

 

نمونه برگ اظهارنامه:

وکیل خوب اظهارنامه در مشهد

در ستون خلاصه اظهارات باید خواسته و مطالبات درج شود. در نوشتن اظهارنامه باید دقت به خرج داد و بهتر است از یک وکیل اظهارنامه در مشهد کمک بگیرید زیرا مطالب آن امضا شده و نوعی اقرار محسوب می شوند. در نوشتن اظهارنامه باید مراقب بود توهین افترا و نسبت دادن جرم به طرف مقابل صورت نگیرد زیرا می تواند عواقبی مانند نشر اکاذیب به همراه داشته باشد و یا در صورتی که اظهارنامه حاوی مطالب خلاف اخلاق و به دور از نزاکت باشد اداره ثبت اسناد و دفتر دادگاه‌ها آن را ابلاغ نخواهد کرد.

اظهارنامه را می توان از مجتمع‌های قضایی تهیه کرد. اظهار نامه قانونی در سه نسخه تهیه می‌شود، یک نسخه برای بایگانی در دادگستری، یک نسخه برای ابلاغ به طرف مقابل و یک نسخه به همراه نتیجه ابلاغ یا پاسخ طرف مقابل به اظهارکننده اعاده می‌شود.

شخصی که اظهارنامه به دستش می رسد الزامی برای پاسخ به آن ندارد اما در صورتی که قصد دارید به اظهارنامه پاسخ بدهید بهتر است که با یک وکیل خوب اظهارنامه در مشهد مشورت کنید و نگران هزینه وکیل برای اظهارنامه در مشهد نباشید زیرا آنچه در پاسخ به اظهارنامه می نویسید می تواند در مراحل بعدی دادرسی به ضرر شما تمتم شود و بر علیه شما از آن استفاده گردد.

 

اظهارنامه چیست؟

افرادی که بامشکلات حقوقی سروکاردارند از ابتدا به سراغ طرح دعوی در مراجع قضایی می روند.بسیاری از این افراد از مرحله ی قبل طرح دعوی که اظهارنامه می باشد اطلاعی ندارند. اما درباره اینکه اظهار نامه چیست وچه مطالبی باید در آن نوشته شود دراین مطلب به اختصار توضیح خواهیم داد.

 

وکیل خوب اظهارنامه در مشهد 09151186862

 

طبق ماده ی 156قانون آیین دادرسی مدنی:”هرکس می تواند قبل از تقدیم دادخواست حق خود را به وسیله اظهارنامه ازدیگری مطابه نماید مشروط براینکه موعد مطالبه رسیده باشد به طورکلی هرکس حق دارد اظهاراتی را که راجع به معاملات و تعهدات خود بادیگری است و بخواهد به طوررسمی به وی برساند ازطریق اظهارنامه به وی ابلاغ می کند. “معمولا افراد دراظهارنامه که قبل ازطرح دعوی حقوقی یاکیفری می باشد مختصری ازدعوی راشرح می دهند وحقی که دارند ازطرف مقابل مطالبه می کنند و به وی مهلت می دهند ت اظرف زمانی مشخص این حق را ادا نمایند. بدین مفهوم که قبل از دعوی و شکایت در مراجع قضایی به صورت مسالمت آمیز مشکل راحل نمایند در غیراینصورت ازطریق قانونی اقدام خواهندکرد.

در واقع این اظهارنامه که مقدمه ای است برای مطالبه حق برای یادآوری حق فراموش شده فرد می باشد که برای مخاطب ارسال می شود در مقابل مخاطب اظهارنامه هیچ تکلیفی به پاسخ دادن اظهارنامه ندارد و مهلتی نیز ازسوی قانون گذار برای این پاسخگویی مشخص نشده است اما چنانچه تمایل به پاسخ دادن داشته باشد اظهارات وی ممکن است به عنوان اقرار دردعوی علیه خود فرد قرار بگیرد که دراین راستا یک وکیل مجرب می تواند فرد را در این زمینه یاری کند. در واقع وقتی افراد ابتدا از اظهارنامه استفاده نمایند شاید ازاین طریق مشکل را بتوانند حل کنند و از ورود به مراجع قضایی بکاهند.اظهارنامه می بایست از قبل نوشته شود که حاوی نکاتی است که ا زسوی اظهارکننده لازم و ضروری می باشد سپس دردفاتر خدمات قضایی برای مخاطب ارسال می گردد.

 

مرجع رسیدگی به اظهارنامه

مراجع صالح برای ابلاغ اظهارنامه، حسب مورد اداره ثبت اسناد یا دفاتر دادگاه‌ها است اما آنچه امروزه مورد عمل است، به جای دفاتر دادگاه‌ها که در قانون به عنوان مرجع تسلیم اظهارنامه معرفی شده، قسمتی به نام دایره اظهارنامه است که در هر واحد قضایی وجود دارد و اظهارنامه‌ها به آنجا تسلیم می‌شود.

 

شرایط تنظیم اظهارنامه

  • قبل از ارسال اظهارنامه شرایط زیر را رعایت کنید:
  • به همراه داشتن مدارک شناسایی قانونی برای احراز هویت
  • ابطال تمبر
  • محتویات اظهارنامه حاوی توهین، افترا، کلمات رکیک و … نباشد.
  • تنظیم سه نسخه اظهارنامه برای مواردی که ذکر شد
  • تسلیم وجه یا مال یا سند اظهار کننده

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد