بهترین وکیل وصول مطالبات در مشهد

وکیل وصول مطالبات در مشهد

وصول به معنی دریافت و رسیدن و مطالبات به معنی مال هایی است که نزد دیگران است. بنابراین وصول مطالبات به معنی گرفتن بدهی هایی است که دیگران باید به ما پرداخت کنند. وصول مطالبات را همچنین می توان تسویه حساب بین بستانکار و بدهکار می باشد. در صورتی که نیاز به وکیل برای وصول مطالبات در مشهد دارید با موسسه طلیعه داران عدالت تماس بگیرید تا بهترین وکیل وصول مطالبات بانک و دیگر مطالبات راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

 

بهترین وکیل وصول مطالبات در مشهد

آقای علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته جزا و جرم شناسی می باشد. ایشان در زمینه وکالت و مشاوره تخصصی در امور کیفری ، خانواده ، حقوقی ، ثبتی و شرکت آماده به عهده گرفتن وکالت شما عزیزان می باشند. در صورت نیاز به مشورت با وکیل جهت وصول مطالبات در مشهد با ایشان تماس بگیرید.

برای دریافت مطالبات قانونی خود از بدهکاران، کارفرما، بدهی های شرکت، و به طو کلی هر موضوعی که مرتبط با دریافت مطالبات معوقه از بدهکاران می باشد بهره مندی از مشورت وکیل بسیار مفید است. وکیل وصول مطالبات به شما کمک می کند تا کوتاهترین و سریعترین راه قانونی برای دریافت مطالبات خود را در پیش بگیرید.

 

تعریف قانونی وصول مطالبات

وصول مطالبات در قانون و در زبان حقوقی به اخذ و کارسازی دیون مالی از مدیون در حق دائن تعبیر گشته است. شاید در نگاه اول وصول مطالبات عملی ساده و غیر تخصصی به نظر آید و هر شخص با اندیشه به این امر که بدون داشتن تخصص و اطلاعات حقوقی می تواند مطالبات خود را وصول نماید، بدون مشورت با اهل فن خود به دنبال انجام این امر رفته و ممکن است در عمل با مشکلات عدیده مواجه گردد و به دلیل ناآگاهی از قوانین و رویه قضائی، گاه ممکن است فرصت احقاق حق خود را برای همیشه از دست بدهد. وصول مطالبات در ظاهر ساده ولی در عمل دارای پیچیدگی های بسیار بوده و دارا بودن تخصص و تجربه و یا دخالت اهل فن را می طلبد.

 

وظایف وکیل وصول مطالبات و مراحل قانونی وصول مطالبات

گروهی از وکیل پایه یک دادگستری خبره، به صورت تخصصی به بررسی و قبول وکالت موضوعات وصول وجوه مطالبات معوقه می پردازند. امروزه پرونده های وصول مطالبات، سهم زیادی از پرونده های قضایی کشور را تشکیل داده و از همین رو، مؤسسات حقوقی توسط تیم وکلای حقوقی خود تمامی امور وصول وجه چک و اسناد تجاری را بر عهده می گیرند. در مطلب وکیل خوب چک در مشهد درباره مشکلات چک صحبت کردیم. آنچه وکیل وصول مطالبات به صورت تخصصی برای مطالبه وجوه معوقه انجام می دهد که شانس بازگرداندن پول از دست رفته مال باخته را بیشتر می کند در سه مرحله کلی خلاصه می شود:

 

مرحله اول) دعوت بدهکار به انجام مذاکره

همیشه طرح دعوا اولین راه حل نیست. بسیاری از بدهکاران تا پیش از اخطار وکیل به عنوان نماینده یک نهاد قضایی با اختیارات خاص، بدهی های خود را جدی تلقی نمی کنند اما با پیگیری وکیل و اقناع فرد مدیون، وی به صورت مسالمت آمیز نسبت به پرداخت دیون خود اقدام می کند. چه بسا با موفقیت وکیل در این مرحله، هزینه های دادرسی برای مال باخته رقم نمی خورد و در زمان نیز صرفه جویی می شود.

 

مرحله دوم) ارسال اظهارنامه و اخطاریه

در صورت نتیجه نگرفتن وکیل از مرحله قبل، پیش از طرح دعوا اظهارنامه ای برای بدهکار ارسال می شود که عواقب قضایی عدم پرداخت بدهی تا مهلت مقرر را به وی گوشزد می نماید. تنظیم متن اظهارنامه یکی از تخصصی ترین مواردی است که حتماً باید توسط وکیل انجام شود. زیرا این سند، می توان در صورت اقامه دعوا به پیشرفت پرونده کمک نماید.

 

مرحله سوم) طرح شکایت وصول مطالبات

مواردی پیش می آید که بدهکار با هیچ یک از روش های فوق اقدامی جهت پرداخت دیون خود نمی نماید. در این صورت وکیل وصول مطالبات در مشهد می تواند از طرف موکل خود اقدام به طرح شکایت کیفری یا حقوقی علیه صاحب چک و درخواست جلب وی و توقیف اموال او را نماید.

 

مهمترین دلایل اختلافات مالی پیمانکار و کارفرما

عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران از سوی کارفرمایان علل گوناگونی دارد، اما مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم شایع ترین و مهمترین علل بروز اختلافات مالی پیمانکار و کارفرما است که منجر به عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران می شود.

۱- عدم توافق کارفرما و پیمانکار در مورد میزان کارکردی که مطالبات پیمانکار از آن ناشی می شود.

۲- تاخیر های غیر مجاز پیمانکار، عدم رعایت اصول فنی و مهندسی مربوط به انجام بخش های مختلف پروژه و مواردی از این دست که منجر به اعمال جرایم و کسورات به صورت وضعیت های پیمانکار می شود ولی پیمانکار این موارد را نمی پذیرد.

۳- اعمال نظرات نادرست غیر کارشناسی و غیر فنی برخی از عوامل کارفرما در مورد عملکرد پیمانکار که متعاقبا منجر به عدم پرداخت مطالبات پیمانکار می شود.

۴- عدم تبحر و مهارت کافی عواملی که رسیدگی به صورت وضعیت های پیمانکاران به آن ها محول شده است.

۵- عدم وجود و یا عدم کفایت اعتبارات مالی و نقدینگی پروژه که در واقع مهمترین علت عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران است.

 

مرجع طرح دعوای وصول مطالبات

وکیل وصول مطالبات می تواند مطالبه وجه را از طریق اداره اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک شهر متبوعه یا دادگاه های عمومی به جریان بیندازد. مطالبه وجوه از طریق اداره اجرای اسناد رسمی با هزینه کمتر و زمان بیشتر انجام می شود اما در دادگاه های حقوقی این کار در زمان کمتری به انجام می رسد اما هزینه بیشتری دارد. در صورت محکومیت خوانده، خواهان می تواند تمامی هزینه های دادرسی و حق الوکاله را از وی مطالبه نماید.

 

مراحل وصول مطالبات چک

در هر کاری مشورت با متخصص عاقلانه ترین روش است. در این مورد نیز بهتر است از ابتدا با یک وکیل برای وصول مطالبات در مشهد صحبت کنید. در صورتی که چک شما وصول نمی شود ابتدا باید به بانک مراجعه کرده و پس از گرفتن گواهی عدم پرداخت اقدام به شکایت از فرد صادرکننده چک و یا فرد ضامن چک کند.

برای شکایت از فرد صادر کننده چک باید به دادگاه مراجعه کرده و دادخواست را تنظیم کنید. پس از تنظیم دادخواست و پرداخت هزینه دادرسی روال عادی کار به جریان می افتد.

  • برای گرفتن گواهی عدم پرداخت ۱۵ تا ۴۵ روز پس از تاریخ صدور چک فرصت دارید.
  • بعد از گرفتن گواهی عدم پرداخت یک سال فرصت دارید تا دعوا را طرح کنید.
  • در صورت عدم رعایت موارد بالا امکان اقدام برای شکایت علیه ظهر نویس یا ضامن نیست.

مطالب مرتبط

مجازات ضرب و شتم

قانون ضرب و شتم در جمهوری اسلامی ایران در جمهوری اسلامی ایران، ضرب و شتم تحت عناوین مختلفی در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است.

ادامه مطلب ...

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد