وکیل ضرب و جرح در مشهد با سابقه و مجرب

وکیل ضرب و جرح در مشهد

وکیل ضرب و جرح در مشهد باسابقه و مجرب

وکیل ضرب و جرح در مشهد وکیلی است که به دعاوی مرتبط با ضرب و جرح در شهر مشهد رسیدگی می کند. قبل از انتخاب یک وکیل خضرب و جرح خوب در مشهد بهتر است اطلاعات ابتدایی درباره معنی ضرب و جرح، مجازات ضرب و جرح، ادله اثبات ضرب و جرح، نحوه طرح شکایت ضرب و جرح و … داشته باشید و سپس با توجه به نوع پرونده خود یک وکیل ضرب و جرح در مشهد که بتواند به پرونده شما رسیدگی کند را انتخاب کنید.

 

ویژگی های وکیل ضرب و جرح در مشهد

آگاهی در هر حوزه ای باعث می شود شما یک قدم جلوتر باشد. در امور مربوط به پرونده های حقوقی و کیفیری نیز چنانچه از یک وکیل ضرب و جرح کمک بگیرید روند اجرایی دعاوی ضرب و جرح در مراجع قضایی بسیار سریعتر طی شده و زودتر به نتیجه مورد نظر خواهید رسید. ضرب جرح عمدی یا غیرعمدی در هر مکانی ممکن است به وقوع بپیوندد. در صورت نیاز به وکیل ضرب و جرح خوب در مشهد بهتر است وکیلی را انتخاب کنید که تجربه کاری بالا در زمینه پرونده های مشابه داشته باشد. وکیل خوش نام ضرب و جرح در مشهد فردی است که دارای روابط عمومی بالا بوده از طرق قانونی مختلف می تواند مراحل پرونده را به خوبی پیش ببرد. به خصوص اگر برای ادعای خود ادله کافی ندارید نقش یک وکیل ضرب و جرح باسابقه در مشهد پررنگ تر خواهد شد.

بهتر است قبل از طرح دعاوی ضرب و جرح یک وکیل پایه یک دادگستری در حوزه ضرب و جرح که از جرایم کیفری است انتخاب کرده و پرونده را به وکیل کیفری متخصص بسپارید تا درگیر مراحل طولانی چنین پرونده هایی نشوید. یکی از ویژگیهایی که برای انتخاب بهترین وکیل ضرب و جرح در مشهد باید به آن توجه کنید اخلاق خوب وکیل است زیرا باعث می شود بتوانید به راحتی با او در ارتباط بوده و از روند پرونده مطلع شوید.

 

وکیل ضرب و جرح در مشهد چه کمکی به شما می کند؟

  • در هر پرونده ای مسائل مختلف می تواند باعث تغییر در مجازات و پیگیری روند پرونده شود. یک وکیل باتجربه می تواند به سوالات در خصوص قوانین ضرب و جرح پاسخ داده و علم شما به این موضوع را افزایش دهد.
  • یک وکیل باسابقه و باتجربه مدت زمان اثبات جرم ضرب و جرح را کاهش می دهد.
  • وکیل به نیابت از شما در دادگاه حاضر می شود و نیاز به حضور شاکی در دادگاه نیست.
  • وکیل در اثبات ضرب و جرح به شما کمک می کند زیرا ممکن است با مواردی آشنایی داشته باشد که شما از آن بیخبر باشید و بتواند کمک بزرگی به پرونده شما نماید.

 

معنی ضرب و جرح چیست؟

ضرب در لغت به معنای “زدن” است و ازحیث حقوقی به صدماتی گفته می شود که وارد کردن آنها به بدن باعث جداشدن بافتها ازیکدیگر وخون ریزی نمی گردد اما جرح به معنای “زخم زدن” است که باعث جداشدن بافت ها از یکدیگر ودرنهایت منجر خون ریزی چه به شکل داخلی وچه شکل ظاهری می گردد. طبق قانون ایراد صدمه ی عمدی با هروسیله ای امکان پذیر است و قانون گذار آن را محدود به وسایل خاصی نکرده است زیرا آنچه که اهمیت دارد نتیجه ی آن و ضرب وجرح وارده به شخص می باشد.

 

وکیل ضرب و جرح در مشهد 09151186862

وکیل ضرب و جرح در مشهد

قانون ضرب و جرح

قانون گذار درماده ی 614 قانون تعزیرات ایراد صدمه ی بدنی را اینگونه تعریف کرده است:

“هرکس عمدا به دیگری جرح یا ضربی وارد کند که موجب نقصان یاشکستن یا از کار افتادن عضوی از اعضا یا منتهی به مرض دائمی یافقدان یانقص یکی از حواس یا منافع یا زوال عقل منجی علیه گردد درمواردی که امکان قصاص وجود نداشته باشد چنانچه اقدام وی موجب اخلال درنظم، صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد به 2 تا 5 سال حبس محکوم خواهدشد و درصورت درخواست منجی علیه مرتکب به پرداخت دیه نیز محکوم می شود.”

 

وکیل ضرب و جرح در مشهد 09151186862

چه زمانی ضرب و جرح عمدی اتفاق افتاده است؟

ایراد صدمه ی عمدی در دسته جرایم علیه اشخاص قرار می گیرد و قانونگذار آن را جرم انگاری کرده و مجازاتی نیز تعیین کرده است. ایراد صدمه ی عمدی در پی ضرب و جرح به دیگری به وجود می آید. طبق قانون در ایراد صدمه ی عمدی فرد باید به قصد قطع یا جرح عضو دیگری صدمه ای وارد کند. حتی اگر قصد انجام این عمل را نداشته ولی نوع عمل وی به گونه ای است که عرفا منجر به قطع یاجرح دیگری گردد نیز عمل وی عمدی محسوب می گردد.

برای اینکه این جرم اتفاق بیفتد در ابتدا باید این عمل بر روی یک انسان باشد که زنده است و شخص مرتکب فردی غیر از منجی علیه است. در ادامه باید گفت این جرم صرفا به صورت فعل مثبت تحقق می یابد. بنابراین با ترک فعل این جرم اتفاق نمی افتد.

سوءنیت عام و خاص نیز در این جرم نقش به سزایی دارند به طوری که درصورت نبود آن جرمی اتفاق نیفتاده است. منظور ازسوءنیت عام آن است که شخص قصد وارد کردن صدمه به دیگری را داشته باشد و منظور از سوءنیت خاص آن است که قصد نتیجه که همان ورود صدمه و خسارت به دیگری است محقق گردد. درصورت وجود تمام شرایط ذکر شده می توان گفت جرم ایراد صدمه ی عمدی اتفاق افتاده است و مرتکب مستحق مجازات است.

 

مجازات ضرب و جرح عمدی چیست؟

قصاص مجازارت ضرب و جرح عمدی است. فردی که مورد ضرب و جرح قرار گرفته می تواند مطابق قانون مانند آن را به فرد مرتکب وارد آورد. در برخی موارد امکان قصاص وجود ندارد و یا قابل اجرا نیست به همین علت برای هر نوع ضرب و جرحی مبلغ مشخصی به عنوان دیه در نظر گرفته شده است.

 

چه زمانی مجازات ضرب و جرح زندان است؟

در برخی مواقع شخص که مرتکب ضرب و جرح شده علاوه بر پرداخت دیه باید به مجازات حبس نیز محکوم شود در مواردی مانند ایجاد مرض دائمی در فرد آسیب دیده، زوال عقل، از کارافتادگی عضوی از بدن و …. مجازات حبس برای جرم ضرب و جرح از 6 ماه تا 2 سال متغیر خواهد بود.

 

مجازات ضرب و جرح با اسلحه یا چاقو چیست؟

مطابق تبصره ماده ۶۱۴ قانون تعزیرات سال ۱۳۷۵ فرد ضارب که با چاقو یا اسلحه اقدام به ضرب و جرح نموده باشد در صورتی که هیچ آسیبی به مضروب وارد نشود به سه ماه تا یك‌سال حبس محكوم خواهد شد.

 

مجازات ضرب و جرح اگر هیچ نشانه ای وجود نداشته باشد چیست؟

بعضی اوقات فرد ضارب از هیچ سلاح سرد یا گرمی استفاده نمی کند و بعد از وارد کردن ضربه هیچ آثاری بر روی مضروب از جمله  سرخ‌شدگی و کبودی باقی نمی ماند. مجازات چنین ضربی ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس یا ۱۱ تا ۳۰ ضربه شلاق است.

 

وکیل ضرب و جرح در مشهد 09151186862

اثبات ضرب و جرح بدون شاهد چگونه است؟

برای اینکه مجرم مجازات شود باید ابتدا جرم ضرب و جرح اثبات شود. آیا می دانید ادله اثبات ضرب و جرح چیست؟

  • شهادت شهود
  • اقرار و اعتراف شخص ضارب
  • سوگند یا قسامه در صورتی که شاهدی وجود نداشته باشد.
  • علم قاضی

طبق ماده ۳۱۳ ق.م.ا. اگر شاکی برای اثبات ادعای خود هیچ ادله ای نداشته باشد می تواند از قسامه استفاده کند. در این حالت شاکی برای اثبات جنایت عمدی یا غیرعمدی و متهم برای دفع اتهام از خود اقامه قسامه می‌کند. البته ضروری نیست شخص اقامه کننده قسامه شاهد ارتکاب جنایت بوده باشد و همین که به موضع علم داشته باشد کافی است. (ماده ۳۴۰ ق.م.ا.) اما طبق ماده ۳۴۲ ق.م.ا.) اداکنندگان قسامه باید از کسانی باشند که احتمال اطلاع آنان بر وقوع جنایت، موجه باشد. یکی از شرایط شرایط اقامه قسامه وجود لوث می باشد.

 

لوث در ضرب و جرح چیست؟

اگر قاضی به دلیل مشاهده برخی آثار و نشانه‌ها، به موردی شک کند اصطلاحا به این حالت لوث می‌گویند. در این حالت قاضی قسامه را جاری می کند.

 

مراحل شکایت برای ضرب و جرح

چنانچه فرد ضارب آسیب جدی به مضروب وارد سازد مانند قطع عضو یا مانند آن یا برای اعمال ضرب و جرح از چاقو یا سلاح استفاده کرده باشد نیاز به شاکی خصوصی نیست مرجع قضایی خود متهم را تعقیب کرده و مجازات می‌کند زیرا جرم جنبه عمومی داشته و باعث آسیب به جامعه می شود و در دسته جرایم کیفری قرار می گیرد اما چنانچه این دو مورد وجود نداشته باشد شخص مضروب آسیب دیده باشد اقدام به شکایت کند تا متهم مورد تعقیب قرار بگیرد و بتواند دیه دریافت کند.

 

آرای وحدت رویه مرتبط با ایراد صدمه ی عمدی:

رای وحدت رویه 64/5 (12/2/1365)

“مجازات ضرب و جرح عمدی با چاقو با لحاظ قانون حدود و قصاص تعیین می شود مگر اینکه اقدام به چاقو کشی از مصادیق جرایم دیگری نظیر عناوین مذکور در قانون محل چاقو و انواع دیگر اسلحه سرد و اخلال درنظم و امنیت و آسایش عمومی باشد که در این صورت تعیین مجازات به این عنوان بلا اشکال است ضرب قابل قصاص نمی باشد.”

 

952/7 (13/6/1365):

“درضربات عمدی که موجب سرخی یاکبودی ویا سیاهی بدن مصدوم شود قصاص قابل اعمال نیست.”

 

5412/7(28/9/1365):

“مجازات جرح باچاقوقصاص است ودرصورت عدم امکان رعایت تساوی درقصاص مجازات آن دیه است.”

 

برای راهنمایی ومشاوره ی بیشتر درخصوص موضوع با این شماره تماس بگیرید

09151186862

برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ضرب و جرح مانند تفاوت ضرب و جرح با اعضای بدن و ضرب و جرح با سلاح سرد و گرم، سوءپیشینه ضرب و جرح، مجازات دفاع و یا فحاشی در مقابل ضرب و جرح، امکان تبدیل مجازات حبس ضرب و جرح به جزای نقدی، راه های اثبات ضرب و جرح، نقش پزشکی قانونی در ضرب و جرح و ….. با یک وکیل ضرب و جرح در مشهد در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد