وکیل لواط در مشهد

وکیل لواط در مشهد

برای انتخاب یک وکیل خوب و باتجربه در پرونده های مربوط به موضوعات کیفری در مشهد می توانید با جناب آقای علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد تماس بگیرید. آقای ابراهیمی مهر یکی از باتجربه ترین وکلا در زمینه موضوهات کیفری در مشهد می باشند و می تواننددر موضوعات مربوطه همچون وکیل لواط به شما کمک شایان داشته باشند.

برای مشاوره  در مشهد با آقای علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری با راه های ارتباطی ما (کلیک کنید) در تماس باشید یا با شماره ۶۸۶۲ ۱۱۸ ۰۹۱۵ تماس بگیرید

 

لواط چیست و چه حکم قانونی دارد؟

لواط از جمله اعمالی است که در دین اسلام و قانون جمهوری اسلامی ایران عقوبتی سخت و حکمی سنگین برای آن جاری می‌شود. از آنجایی‌که کشش جنسی و برقراری رابطه جنسی عملی است در جهت بقای نسل انسان، روابطی خارج از این چارچوب در جوامع مختلف، مذبوح شناخته می‌شوند. برای مشاوره با  وکیل لواط می توانید با ما در تماس باشد.

در دین اسلام، عمل لواط به نسبت زنا نیز قبیح‌تر است و مجازاتی به مراتب سنگین‌تر و شدیدتر دارد. از آنجایی که تعاریف و احکام پیرامون این عمل از دین و فقه وارد قانون شده اند، احکام این عمل حدی هستند و مجازات مربوط به آن نیز حدی است. این بدان معنا است که در صورت اثبات لواط، حد باید جاری شود و جای تخفیف و اهمال نیست.

 

لواط چیست و چگونه رخ می‌دهد؟

لواط و تفخیذ دو عمل جنسی هستند که میان دو مرد صورت می‌پذیرند. لواط زمانی رخ می‌دهد که آلت مردانه یک شخص به اندازه ختنه‌گاه یا بیشتر در مقعد مردی دیگر وارد شود. این نوع ارتباط جنسی طبق آموزه‌های دین اسلام، بر خلاف فطرت و طبیعت انسانی و برهم‌زننده نظم طبیعت است.

تفخیذ نیز به حالتی گفته می‌شود که آلت مردانه فردی بین ران‌های مرد دیگر قرار بگیرد به جهت کسب لذت جنسی. در این دو نوع رابطه، مردی که عمل لواط را انجام می‌دهد، فاعل یا لواط‌کننده و آنکه این عمل بر او انجام می‌شود، مفعول یا لواط‌شونده نام می‌گیرد.

وکیل لواط در مشهد

قوانین و ماده های مربوط به لواط

در قانون مجازات اسلامی، مفاد ۲۳۳ و ۲۳۴ به تعریف عمل لواط و احکام و مجازات مربوط به آن پرداخته‌اند. طبق این مفاد قانونی، لواط تعریفی کامل و روشن دارد و مرتکبین آن طبق شرایطی که دارند محکوم به مجازات مختلف هستند:

 

مجازات قوانین اسلامی لواط (وکیل لواط)

طبق ماده ۲۳۴ قانون مجازات اسلامی فاعل و مفعول طبق شرایط مختلف به مجازات مختلف محکوم می‌شوند:

اگر در عمل لواط، مفعول اکراه داشته یا این عمل به صورت تعرض به عنف صورت گرفته باشد؛ همچنین اگر فاعل محصن باشد، یعنی همسر قانونی و شرعی داشته باشد که بتواند هر زمان با او جماع کند، حکم فاعل اعدام خواهد بود. در غیر این‌صورت مجازات او صد ضربه شلاق است. مجازات مفعول در هر شرایطی، چه محصن باشد و چه نه، اعدام است. تبصره‌های مختلفی نیز وجود دارند. تبصره1: اگر مفعول مسلمان باشد و فاعل نه، مجازات فاعل اعدام است. تبصره ۲ نیز به تعریف معنی احصان پرداخته است.

 

حکم شرعی لواط

در شرع نیز به این عمل پرداخته شده. لواط را در دین اسلام بسیار زشت و ناپسند می‌دانند. حکم شرعی این عمل برای فاعل و مفعول اگر با میل و رضایت اقدام به این کار کرده باشد، کشتن است. گفتیم در اسلام، قبح لواط از عمل زنا بیشتر است، لذا مجازات آن نیز سنگین‌تر و سخت‌تر از هر مجازاتی در دین اسلام است.به موجب آیات و روایات، حاکم می‌تواند روش قتل و اعدام فاعل و مفعول را شخصاً انتخاب کند. روش‌هایی که در سرکوب و اعدام لواط‌گران بیان شده‌اند شامل موارد زیر هستند:

  • زدن گردن مجرم با شمشیر.
  • پرت کردن مجرم از جای بلندی مانند کوه در حالی که دست و پایش بسته هستند.
  • سوزاندن در آتش.
  • اعدام از طریق سنگسار.
  • و طبق قولی که وجود دارد، خراب کردن دیوار روی مجرم.

درباره توبه کردن لواط‌گر نیز شرایطی وجود دارد. اگر فرد پیش از شهادت شاهدان توبه کند، حد بر او اجرا نمی‌شود. اما اگر پس از اثبات عمل لواط با شهادت شاهدان توبه کند، حد از او ساقط نمی‌شود و باید آن را اجرا کرد. البته طبق روایاتی که بین فقها وجود دارد، اگر فرد گناهکار پس از اقرار برای اجرای حد حاضر شود و آنجا توبه کند، حاکم می‌تواند در اجرا یا عدم اجرای حد روی او تصمیم بگیرد.

وکیل زنا

نحوه اثبات لواط با وکیل لواط

اثبات لواط مانند اثبات زنا است. از آنجا که مجازات این عمل مرگ است، باید در اثبات آن سختگیری‌های لازم به عمل بیاید. از این روی نیاز است که فرد لواط کننده به مقدار ۴ بار نزد قاضی اقرار کند که این عمل را انجام داده تا ثابت شود. اگر کمتر از ۴ بار این کار را بکند، مجازات او ۳۰ تا ۷۵ ضربه شلاق است و اگر اقرار کند و بعد آن را انکار کند، مجازات او اگر اعدام بوده به شلاق تبدیل می‌شود. روش دیگر اثبات عمل لواط نیز شهادت شهود است. باید ۴ مرد عادل و بالغ در پیشگاه قاضی شهادت دهند.

شهادت باید به گونه‌ای باشد که شاهدان انجام لواط را به چشم خود دیده باشند. به این ترتیب شهادت آنها برای قاضی کفایت کرده و وقوع جرم محرز می‌شود. البته اگر شاهدان به درستی شهادت نداده باشند، بر آنها حد دیگری جاری می‌شود که مجازات شهادت دروغ و در خطر انداختن آبروی فردی دیگر است.

 

علت قبح لواط

لواط که در زبان‌های دیگر تحت عنوان گی شناخته می‌شود، عملی است ناهمگون و نامتوازن با طبیعت. آن طور که در دین اسلام، جامعه اهمیت زیادی دارد و بنیان خانواده که تشکیل دهنده جامعه است با حرمت و اعتبار شناخته می‌شود.( وکیل لواط در مشهد )طبق فقه اسلامی، عمل لواط اساس بقای اجتماع را زیر سوال می‌برد. این عمل سبب می‌شود روح مردانگی در جامعه از بین برود و روند طبیعی تناسل و بقای نوع بشر ضربه خورده و ناتوان شود. بر پایهآموزه‌های دینی، روابط جنسی باید در جهت انوثیت و رجولیت باشند و درواقع تنها بین زن و مرد صورت پذیرند تا از این پیوند، فرزندی زاده شده و متضمن بقای بشر و تداوم جامعه باشد.

 

عمل لواط ؛ احکام و مجازات

لواط عملی است بین دو مرد که طی آن، آلت تناسلی یک مرد به اندازه ختنه‌گاه یا بیشتر از آن در مقعد مرد دیگری فرو می‌رود، به جهت کسب لذت جنسی. این عمل در جوامع مختلف زشت و ناپسند است و در دین اسلام نیز همچنین.اسلام این عمل را برخلاف طبیعت و ضربه‌ای جدی به پیکره بقای نسل و تداوم اجتماع می‌داند. از این روی در قانون مجازات اسلامی این عمل جرم محسوب شده و در صورت اثبات، مجازاتی سنگین در پی خواهد داشت. اثبات لواط نیز مانند زنا با ۴ بار اقرار فرد یا شهادت ۴ مرد عادل و بالغ صورت می‌گیرد.

مجازات لواط سنگین‌ترین مجازات شناخته شده است. به موجب احکام موجود، حاکم در انتخاب روش قتل و اعدام گناهکار اختیار دارد. او می‌تواند حکم به سوزاندن در آتش، پرت کردن از ارتفاع، گردن زدن با شمشیر یا ریختن دیواری روی فرد لواط کننده حکم دهد. حکم لواط همچنین، حدی است و تخفیفی نمی‌شود در آن قائل شد.

 

حد زنا در موارد زیر اعدام است:

الف- زنا با محارم نسبی.

ب- زنا با زن پدر که موجب اعدام زانی است.

پ- زنای مرد غیر مسلمان با زن مسلمان که موجب اعدام زانی است.

ت- زنای به عنف یا اکراه از سوی زانی که موجب اعدام زانی است. درصورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضاییه چنانچه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است.

هرگاه مرد یا زنی کمتر از چهار بار اقرار به زنا نماید به سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش محکوم می‌شود. حکم این مقرره در مورد لواط، تفخیذ و مساحقه نیز جاری است.

 

حد لواط چیست؟

حد لواط برای فاعل، درصورت عنف، اکراه یا دارا بودن شرایط احصان، و همچنین در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول، مسلمان باشد، اعدام است. و در غیر اینصورت ۱۰۰ ضربه شلاق است.

 

فصل اول – تعريف و موجبات حد لواط
ماده 108
 – لواط وطي انسان مذكراست چه بصورت دخول باشدياتفخيذ . 
ماده 109 
– فاعل و مفعول لواط هر دو محكوم به حد خواهندشد . 
ماده 110
– حد لواط در صورت دخول قتل است و كيفيت نوع آن در اختيار حاكم شرع است . 
ماده 111
– لواط در صورتي موجب قتل مي شود كه فاعل ومفعول بالغ و عاقل و مختار باشند . 
ماده 112
– هرگاه مرد بالغ و عاقل با نابالغي لواط كند فاعل كشته مي شود و مفعول اگر مكره نباشد تا74 ضربه شلاق تعزيرمي شود . 
ماده 113
– هرگاه نابالغي نابالغ ديگر را وطي كند تا74 ضربه شلاق تعزير مي شوند مگر آنكه يكي از آنها اكراه شده باشد .


فصل دوم – راههاي ثبوت لواط در دادگاه توسط وکیل لواط
ماده 114
– حد لواط با چهار بار اقرار نزد حاكم شرع نسبت به اقرار كننده ثابت مي شود . 
ماده 115 
– اقرار كمتر از چهار بار موجب حد نيست و اقراركننده تعزير مي شود . 
ماده 116 
– اقرار در صورتي نافذ است كه اقرار كننده بالغ ، عاقل مختار و داراي قصد باشد . 
ماده 117
– حد لواط با شهادت چهار مرد عادل كه آن را مشاهده كرده باشند ثابت مي شود . 
ماده 118
 – با شهادت كمتر از چهار مرد عادل لواط ثابت نمي شود

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد