وکیل ثبت شرکت در مشهد | بهترین وکیل امور ثبت شرکت

وکیل خوب ثبت شرکتها در مشهد

وکیل ثبت شرکت در مشهد شخصی است که با قوانین حقوقی ثبت شرکت ها، نحوه انجام مراحل ثبت شرکت، مشکلات احتمالی و غیره آشنایی دارد. وکیل امور ثبت شرکت در مشهد از ابتدای تاسیس شرکت در مشهد تا انتها همراه شماست و در صورت بروز مشکل در هر یک از مراحل راهکار قانونی پیش پای شما خواهد گذاشت. با انتخاب بهترین وکیل دعاوی شرکتها در مشهد مراحل را سریعتر طی کرده و با خیال آسوده مسیر را بپیمایید.

 

بهترین وکیل ثبت شرکتها در مشهد

چنانچه برای دریافت مشاوره حقوقی در مشهد جهت ثبت شرکت و یا مشکلات پیش آمده نیاز به همراهی یک وکیل خوب در مشهد دارید ما به شما آقای علی ابراهیم مهر را معرفی می کنیم.

ایشان وکیل پایه یک دادگستری مشهد متخصص دعاوی حقوقی و کیفری می باشد. برای دریافت مشاوره امور ثبتی مانند دعاوی اعتراض به ثبت یا دعاوی ثبت املاک، دعاوی ثبت اسناد، دعاوی مربوط به اجرای سند رسمی لازم الاجرا با ایشان تماس بگیرید. آقای ابراهیمی مهر با دارا بودن سال ها سابقه در امور ثبت شرکت ها در مشهد موفق به کسب تجارب ارزنده ای گردیده اند.

در صورت نیاز به وکیل در امور ثبت شرکت در مشهد با ما تماس بگیرید.

اطلاعات تماس

 

وکیل ثبت شرکت در مشهد

 

وکیل ثبت شرکت چه کمکی به ما می کند؟

داشتن یک وکیل خوب برای ثبت شرکت می‌تواند در ابتدای راه راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد تا گام های خود را از ابتدا محکم و قانونی بردارید. وکیل جهت ثبت شرکت در مشهد به شما کمک می کند مراحل قانونی ثبت شرکت به بهترین شکل ممکن طی شود. همچنین بعد از اینکه شرکت خود را به ثبت رساندید نیز نیاز به وکیل ثبت شرکت ها در مشهد دارید. زیرا مسائل حقوقی زیادی مانند تقسیم سود  زیان شرکت، انتخاب اعضا و غیره پیش خواهد آمد.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت

  • و نسخه شرکت نامه
  • اظهار نامه (برای شرکت های سهامی) یا تقاضا نامه (برای سایر شرکت ها )
  • دو نسخه از سند اساسنامه شرکت
  • صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین و صورت‌جلسه هیئت مدیره
  • تعیین نام
  • اصل مجوز فعالیت
  • اصل وکالت‌نامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل ثبت شرکت در مشهد انجام می شود.
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه اعضای شرکت
  • ارائه تصویر برابر با اصل، مدارک احراز هویت کلیه شرکا مدیران و هیات نظارت شامل شناسنامه و کارت ملی

 

انواع شرکت

  1. شرکت سهامی
  2. شرکت مختلط غیر سهامی
  3. شرکت نسبی
  4. شرکت تعاونی
  5. شرکت با مسئولیت محدود
  6. شرکت تضامنی
  7. شرکت مختلط سهامی

 

شرکت مختلط سهامی

طبق ماده ی 162 قانون تجارت شرکت مختلط سهامی شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین یک عده شریک سهامی و یک یاچند نفرشریک ضامن تشکیل می شود. شرکاء سهامی کسانی هستند که سرمایه آنها به صورت سهام یاقطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه ای است که درشرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایه ی او به صورت سهام درنیامده و مسئول کلیه ی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیداشود.درصورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آن ها درمقابل طلبکاران و روابط آن ها بایکدیگر تابع مقررات شرکت تضامنی خواهدبود.

لازم به ذکر است که مدیریت این نوع شرکت برعهده ی شرکاء ضامن خواهدبود. ورشکستگی شرکاء ضامن موجب انحلال شرکت نخواهد شد مگر در صورتی که مدیر تصفیه کتبا تقاضای انحلال شرکت را نموده و ازتقاضای مزبور 6 ماه گذشته و شرکت، مدیر تصفیه را ازتقاضای انحلال منصرف نکرده باشد.

 

انحلال شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط سهامی در چند مورد منحل می شود که عبارتند از:

  1. وقتی شرکت مقصودی راکه برای آن تشکیل شده بود انجام داده یا انجام آن غیرممکن باشد.
  2. وقتی شرکت برای مدت معینی تشکیل ومدت مقتضی شده باشد.
  3. درصورتی که شرکت ورشکست شود.
  4. برحسب تصمیم مجمع عمومی درصورتی که در اساسنامه این حق برای مجمع مذکور تصریح شده باشد.
  5. برحسب تصمیم مجمع عمومی ورضایت شرکاءضامن
  6. درصورت فوت یا محجوریت یکی ازشرکاضامن مشروط براینکه انحلال شرکت دراین موارد در اساسنامه تصریح شده باشد.

در صورتی که دراساسنامه این حق انحلال برای مجمع عمومی مشخص نشده باشد و شرکاء ضامن راجع به انحلال به توافق نرسند ولی دادگاه دلائل طرفداران انحلال را موجه ببیند حکم انحلال خواهد داد. مورد مذکور زمانی که یکی ازشرکاء ضامن به دلائلی انحلال شرکت را از دادگاه تقاضا نموده و دادگاه نیز آن را موجه بداند نیز اعمال خواهدشد.

 

موارد بطلان شرکت مختلط سهامی

  1. هرگاه سرمایه ی شرکت (قسمت سهامی) از دویست هزار تجاوز کند و سهام یا قطعات آن کمتر از یکصد ریال و الاکمتر از پنجاه ریال باشد.
  2. اگرچیزی که در ازاء سهام غیرنقدی داده شده تماما تحویل نشده باشد.
  3. هرگاه مدیر شرکت به موجب نوشته وقوع شرکت را به ضمیمه یک نسخه اساسنامه وشرکتنامه و درصورت اسامی شرکاءبه اداره ی ثبت برای ثبت شرکت نداده باشد.

هر ذی نفعی می تواند در موارد فوق به دادگاه مراجعه و حکم ابطال شرکت را تقاضا نماید. و اگرخسارتی از این حیث متوجه او نشده باشد مطالبه کند. ولی شرکاء درمقابل اشخاص خارج نمی توانند به این ابطال استناد کنند و از اجرای تعهدات خود سرپیچی نمایند.

 

در دو مورد دعوی بطلان پذیرفته نمی شود

  1. اگر قبل اقامه دعوی برای ابطال شرکت و عملیات آن موجب بطلان مرتفع شود.
  2. اگر مقرر شده باشد مجمع عمومی مخصوصی برای رفع موجبات بطلان منعقد شود و دعوت اعضا نیزصورت گرفته باشد. ازتاریخ دعوت مجمع دعوی بطلان پذیرفته نیست مگر مجمع موجبات بطلان مرتفع راننماید.

درموردی که دعوی خسارت پذیرفته نمی شود زمانی است که از تاریخ رفع موجبات بطلان یکسال مقتضی شده و اشخاص ازجهت معاملاتی که با ایشان شده به استناد اموری که موجب بطلان بوده دعوی خسارت نکرده باشد.در موردی نیز دعوی بطلان و خسارت هیچکدام پذیرفته نمی شود. و آن زمانی است که از تاریخ حدوث سبب بطلان 10سال گذشته و اقامه دعوی بطلان و خسارت نشده باشد.

 

درصورت نیاز به راهنمایی و مشاوره درخصوص شرکتها با وکیل ثبت شرکت در مشهد تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد