بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد با سابقه و مجرب

وکیل کلاهبرداری مشهد

وکیل کلاهبرداری در مشهد با سابقه و مجرب

کلاهبرداری در مشهد مانند هر شهر دیگری از جرایم پرتکرار می باشد که دارای انواع گوناگونی است از جمله کلاهبرداری اینترنتی، کلاهبرداری ساده و کلاهبرداری مشدد که توسط کارمندان دولت یا نهادهای انقلابی صورت می گیرد. مجازات کلاهبرداری بسته به مواردی می تواند حبس و جزای نقدی باشد. در ادامه شما را با وظایف بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد آشنا کرده و انواع کلاهبرداری را نام میبریم. همچنین خواهیم گفت مجازات انواع کلاهبرداری چیست.

 

آشنایی با کار وکیل کلاهبرداری

کلاهبردار کسی است که با فریفتن و تقلب نمودن، اموال شخصی را تصاحب کند. وکیل کلاهبرداری وظیفه دارد در صورت در دست گرفتن پرونده موکل خود ازطرق مختلف در جهت برگرداندن اموال موکلش کمک نماید. کلاهبرداری در صورتی جرم محسوب می‌شود که فرد قربانی با رضایت خاطر اموال خود را در اختیار مجرم قرار داده باشد، یعنی مجرم به جهت به دست آوردن اموال قربانی از هر حقه و چرب زبانی استفاده کند تا بتواند اموال قربانی را از او بگیرد و این مهم ترین تفاوت کلاهبرداری و دزدی است که تا حدی شبیه خیانت در امانت است اما تفاوت هایی با آن دارد.

در حال حاضر کلاهبرداری نسبت به گذشته رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است و یکی از شیوه‌هایی که در عصر حاضر از طریق آن کلاهبرداری بسیاری صورت می‌گیرد، کلاهبرداری اینترنتی است. ما در این مطلب قصد داریم تا در مورد شیوه‌های کمک گرفتن از وکلای مشهد برای حل پرونده‌های کلاهبرداری صحبت نموده و همچنین وظایفی که یک وکیل کلاهبرداری خوب در مشهد باید انجام دهد را نیز عنوان نماییم.

 

وکیل کلاهبرداری در مشهد با سابقه و مجرب

علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی،با بیش از ۷ سال سابقه ی کاری و ۱۰۰ها پرونده موفق، وکالت و مشاوره تخصصی در امور کیفری ، خانواده ، حقوقی ، ثبتی و شرکت که در زمینه کلاهبرداری و انجام سریع امور در مشهد می تواند به شما در پرونده ها یاری رساند.

 

برای مشاوره در زمینه کلاهبرداری در مشهد با آقای علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری با راه های ارتباطی ما (کلیک کنید) در تماس باشید یا با شماره ۶۸۶۲ ۱۱۸ ۰۹۱۵ تماس بگیرید

 

مراحل تنظیم شکوائیه برای کلاهبرداری:

در مرحله اول زمانی که شما فردی ساکن شهر مشهد باشید و از شما کلاهبرداری شده باشد باید با وکیل جرم کلاهبرداری که فردی آگاه در مورد مسائل مربوط به کلاهبرداری است در شهر خود صحبت نموده و به صورت حضوری مشاوره‌های لازم را از وی دریافت نمایید.پس از پایان مشاوره و ملاقات حضوری وکیل در نظر گرفته شده در مشهد باید تمامی اتفاقاتی که در خصوص پرونده شما رخ داده است را برای وکیل شرح دهید و در صورت هر گونه مدارک دال بر صداقت حرف‌های خود، مدارک را به وکیل تحویل دهید و وکالت نامه‌ای که درون آن حق وکالت وکیلتان قرار دارد را امضا نمایید تا به صورت رسمی وکیل مربوطه را به عنوان وکیل خود انتخاب نمایید و تایید کنید که او وکیل شما است و می‌تواند در امور مربوط به حل پرونده شما دخالت داشته باشد.پس از طی نمودن مراحل قبل حالا وکیل شما باید شکوائیه‌ای را تنظیم نماید و به صورت قانونی کار شما را انجام داده و مراحل لازم را در خصوص حل پرونده شما طی نماید.

 

لزوم درخواست مشاوره از وکیل کلاهبرداری در مشهد 

چرا باید برای حل پرونده کلاهبرداری از وکیل کمک بگیریم؟ قطعا زمانی که درس حقوق را نخوانده باشیم و از قانون چیزی ندانیم و مورد کلاهبرداری برایمان پیش آید هیچ اطلاع کاملی از مراحل قانونی نخواهیم داشت، بنابراین نمی‌توانیم برای حل پرونده خود به صورت خودمختار مشکل پیش آمده را حل نماییم، در این صورت احتیاج به یک وکیل آگاه در خصوص حل پرونده کلاهبرداری در شهر مشهد خواهیم داشت.

زمانی که کار خود را به وکیل کلاهبرداری مطمئن بسپاریم می‌توانیم بدون درگیر شدن در مسائل حقوقی پرونده خود، آن را با سرعت بسیار بالاتری پیش ببریم. یکی از مزیت‌های مهم در هنگامی که از وکیل کلاهبرداری کمک می‌گیریم می‌توان به این مورد اشاره کرد که لازم نیست موکل در هیچ دادگاهی حضور پیدا نماید و تمامی کارها توسط وکیل مربوطه انجام می‌شود، بنابراین لازم نیست که هرروز برای حل پرونده خود به اداره پلیس و دادگاه سر بزنید زیرا تمامی این کارها به دست خود وکیل انجام خواهد شد.

جرم کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

متاسفانه در حال حاضر شیوه‌ای که از طریق آن کلاهبرداری‌های بسیاری صورت می‌گیرد، کلاهبرداری از طریق اینترنت است. زمانی که به صورت اینترنتی از شما کلاهبرداری شده باشد با توجه به پرونده پیش آمده و جرم‌هایی که کلاهبردار انجام داده است مدت زمان حبس وی می‌تواند بین یک تا هفت سال باشد که البته با توجه به قانون جدیدی که برای جرایم اینترنتی مصوب شده است این زمان به پنج سال کاهش یافته است.

در صورتی که کلاهبردار به حبس محکوم نشود ملزم به پرداخت جزای نقدی است و این جزا، مقدار مالی که از قربانی کلاهبرداری شده است خواهد بود و مجرم باید جزای نقدی کلاهبرداری شده را پرداخت نماید.در حال حاضر وکلای با سابقه و حرفه‌ای در شهر مشهد به جهت حل پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری شما در حال فعالیت هستند که می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل در زمینه کلاهبرداری در مشهد برای رفع آن به وکلای مناسب رجوع نموده و حل پرونده خود را به دست آنها بسپارید.

چه زمانی به وکیل کلاهبرداری اینترنتی احتیاج پیدا خواهیم کرد؟

به طور حتم زمانی که به صورت اینترنتی از شما مالی کلاهبرداری شود باید از یک وکیلی که در این خصوص آگاه و با تجربه است کمک گیرید. وکیلی که در جهت پرونده کلاهبرداری شده خود به صورت اینترنتی به آن احتیاج پیدا خواهید کرد، وکیل کلاهبرداری اینترنتی نامیده می‌شود.وکیل انتخاب شده باید بتواند تمامی راه‌های قانونی را برای شما شرح داده و توضیحات لازم را در خصوص حل پرونده شما عنوان نماید و مجازات‌های در نظر گرفته شده برای کلاهبرداران اینترنتی را برای شما عنوان نمایند. از آن جایی که بیشتر افراد به حبس مجرم برای مدت زمان طولانی در زندان اعتقادی ندارند و بر این باور هستند که مجرم در صورت خطا در زندان اصلاح نمی‌شود به همین جهت در کنار حبس، پرداخت جزای نقدی را مطرح نموده و عنوان کرده‌اند مجرم باید حقوق کلاهبرداری شده را به طور کامل پرداخت نماید.

مشهد جزو بزرگترین شهرهای ایران محسوب می‌شود که به مانند شهرهای دیگر جرم‌های مختلفی در آن رخ می‌دهد که یکی از این جرایم، کلاهبرداری‌های اینترنتی است. در صورتی که با مسئله کلاهبرداری برخورد نموده‌اید پیشنهاد ما به شما این است که از وکیلی مطمئن و خبره در مشهد برای کلاهبرداری اینترنتی در این کار کمک گیرید تا پرونده شما را با سرعت بیشتری حل نمایید و هر روز مجبور به رفتن به دادگاه و اداره پلیس نباشید.

 

آشنایی با بهترین وکلای کلاهبرداری مشهد

وکلای با انصاف بسیاری را می‌توان به عنوان وکیل کلاهبرداری در مشهد نام برد که می‌توانند به بهترین شیوه در خصوص حل پرونده‌های کلاهبرداری کمک نمایند، تنها لازم است به جهت آشنایی با بهترین آنها سایت‌ها و دفاتر وکالت مطمئن را بررسی نموده و در صورت انتخاب بهترین آنها به عنوان وکیل خود، مورد کلاهبرداری که برایتان رخ داده است را مطرح نموده و پس از دریافت مشاوره‌ها و شنیدن صحبت‌های وی، فرم مربوط به وکالت را پر نموده و پرونده خود را به جهت اجرایی شدن به دست او بسپاید.

جهت پیدا کردن بهترین وکیل مربوط به پرونده‌های کلاهبرداری در مشهد می‌توانید به سادگی از طریق سایت‌های مختلف با وکلای بسیاری مشورت نموده و آن وکیلی را برای خود انتخاب نمایید که سابقه کاری مرتبط با پرونده شما را داشته باشد زیرا در این صورت پرونده شما با سرعت بیشتری حل خواهد شد. همچنین می توانید به لیست وکلای مشهد طبق آخرین بروزرسانی رجوع کنید و با خواندن سابقه کاری آن ها یک وکیل خبره در زمینه کلاهبرداری در  مشهد را انتخاب نمایید.

 

مصادیق کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری در صورتی اتفاق میفتد که مال دیگری برده شود یعنی باید به ورود ضرر مالی به قربانی و انتفاع مالی کلاهبردار یا شخص مورد نظر کلاهبردار توجه کرد. منظور از انتفاع استفاده کردن نیست بلکه به محض بردن مال این جرم محقق می شود. کلاهبردار کسی است که با فریب طعمه خود به شکار مال او می پردازد و برای فریب طعمه حیله بکار می برد به طوریکه فردی که مورد کلاهبرداری واقع شده است مال خود را با رضایت در اختیار کلاهبردار قرار می دهد. در واقع کلاهبردار با انجام مانور متقلبانه، صحنه سازی موجب اغفال گمراه کردن شاکی می گردد و بواسطه اغفال مالک می تواند مال او را در اختیار خود بگیرد.

اغلب مردم فکر می كنند شخصی كه با دادن یك وعده واهی در قالب یك دروغ ساده، آنها را برده كلاهبردار محسوب می شود در صورتی كه صرف گفتن یك دروغ ساده، نمی تواند مانور متقلبانه تلقی شود، از طرفی قربانی کلاهبرداری باید مالش را با رضایت‏ و در نتیجه فریب خوردن در اختیار مجرم قرار دهد.

آنچه جرم کلاهبرداری را از سایر جرائم جدا میکند آنست که در اکثر جرائم مال بدون رضایت یا آگاهی صاحب مال و حتی گاهی بدلیل توسل به وسائل خشونت آمیز از قربانی جرم (مالک) به مجرم منتقل می گردد در حالیکه در کلاهبرداری مالک مال فریب خورده و از روی میل و رضا مالش را خودش در اختیار کلاهبردار قرار می دهد این امر یعنی اغفال قربانی و جلب نظر او به این امر که مال خود را به دست خودش در اختیار کلاهبردار قرار دهد با انجام مانورهای متقلبانه و صحنه سازیها  توسط مجرم محقق می گردد.

 

موارد زیر از مصادیق کلاهبرداری می باشد و در صورت برخورد با این موارد در مشهد بهتر است به یک وکیل کلاهبرداری در مششهد رجوع کنید:

  1.  تبانی اشخاص برای بردن مال غیر
  2.  معرفی مال غیر به عرض مال خود
  3. تقسیم منافع موهوم با نبودن صورت دارایی یا به استناد صورت دارایی بین شرکا به وسیله مدیران.
  4. به مصرف رساندن ارز دولتی به مصرفی غیر از خرید کالا.
  5. فروختن ارز دولتی در بازار سیاه یا آزاد.
  6. فریب دادن مردم به وجود شرکتها، تجارتخانه ها، کارخانه ها و موسسات واهی و غیر واقعی
  7. فریب دادن مردم به داشتن اموال و اختیارات واهی
  8. ترساندن مردم از حوادث و پیشامدهای غیر واقع
  9. امیدوار کردن مردم به امور غیر واقعی
  10. انتخاب نمودن اسم یا عنوان جعلی
  11. جعل عنوان نمایندگی بیمه.
  12. تقاضای ثبت ملک توسط امین
  13.  تقاضای ثبت ملک توسط وارث با علم به انتقال ملک توسط مورث یا سلب مالکیت او.
  14. اظهارات خلاف واقع موسسین و مدیران شرکت های با مسوولیت محدود، تضامنی و نسبی در مورد پرداخت تمام سهم
  15. الشرکه غیرنقدی در اوراق و اسناد لازم برای ثبت شرکت.
  16. تقویم متقلبانه سهم الشرکه غیرنقدی به مبلغ بیش از قیمت واقعی.
  17. خودداری از استرداد حق طرف مقابل.
  18. کسی که طلب خود را به غیرمدیون انتقال دهد و بعد از انتقال آن را از مدیون سابق خود دریافت کرده یا انتقال دهد.
  19. انتقال گیرنده مال غیر، مشروط بر اینکه بر ملک غیر بودن در هنگام معامله آگاه باشد در حکم کلاهبردار است.
  20. خیانت یا تبانی متصرف برای ثبت ملک به نام دیگری و یا متصرف قلمداد کردن خود.

 

مزایای کمک گرفتن از وکیل کلاهبرداری در مشهد چیست؟

  1. مدت زمان اثبات جرم کلاهبرداری کمتر میباشد.
  2. نیازی به حضور شاکی در دادگاه نخواهد بود.
  3. در صورت شناسایی اموال وکیل میتواند سریعا آنها را توقیف کند.
  4. وکیل میتواند بعد از محکوم شدن کلاهبردار به رد مال، برای استرداد مال اقدام کند.
  5. وکیل میتواند رضایت و یا عدم رضایت شاکی را اعلام نماید و نیازی به حضور شاکی برای اعلام رضایت نخواهد بود.بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد

 

اثبات جرم کلاهبرداری چگونه است؟

برای اثبات کلاهبرداری باید موارد زیر به اثبات برسند:

  • توسل به وسایل متقلبانه باید مقدم بر تصاحب مال غیر باشد
  • لزوم متقلبانه بودن وسایل مورد استفاده برای اغفال دیگری
  • اغفال و فریب قربانی باید ثابت شود
  • شخصی که مورد کلاهبرداری قرار میگیرد باید فریب بخورد و با رضایت مال خود را در اختیار فراد کلاهبردار قرار دهد.
  • اگر شخصی با کارهای متقلبانه مالی که متعلق به خود است را از شخصی بازپس گیرد این عمل او کلاهبرداری محسوب نمی شود. بنابراین مال برده شده باید متعلق به دیگری باشد تا بتواند کلاهبرداری اطلاق شود.

 

مجازات کلاهبرداری چیست؟

اگر کلاهبرداری ساده صورت گرفته باشد مجازات آن یک تا ۷ سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که کلاهبردار بدست آورده است می باشد.

اگر کلاهبرداری مشدد (کلاهبرداری توسط کارمندان نهادهای دولتی) صورت گرفته باشد مجازات آن ۲ تا ۱۰ سال حبس و پرداخت‏ جزای نقدی معادل مالی که کلاهبردار اخذ کرده به علاوه انفصال ابد از خدمات دولتی می باشد.

طبق ماده ۶۹۶ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵، کلاهبرداری چه ساده باشد چه مشدد کلاهبردار باید اصل مال را به صاحبش برگرداند در غیر این‏ صورت دادگاه می‏تواند اموال مجرم یا به فروش برساند (به استثنای مستثنیات دین) یا تا زمانی که فرد مالباخته حق خود را دریافت کند مجرم را در حبس نگه دارد.

 

پیگیری کلاهبرداری از طریق شماره کارت 

یکی از انواع کلاهبرداری اینترنتی کلاهبرداری از طریق کارت های بانکی است که البته امروزه و بعد از فعال شدن رمز های پویا کاهش چشمگیری داشته اما بسیاری از افراد در مراجعات حضوری خود مورد کلاهبرداری از کارت بانکی خود قرار می گیرند و برای بازپس گیری پول خود نیاز به یک وکیل کلاهبرداری در مشهد خواهند داشت.

کلاهبرداری اینترنتی و سوء استفاده از رمز دوم و CVV2 موجود روی کارت بانکی از طریق پلیس فتا قابل پیگیری است. در صورتی که مورد کلاهبرداری از کارت بانکی واقع شدید برای پیگیری شکایت خود باید به دادسرای جرائم اینترنتی مراجعه کنید که وظیفه آن رسیدگی به جرائم رایانه ای می باشد. پس از تشکیل پرونده، دادسرا از پلیس فتا کمک می‌گیرد و پرونده را برای رسیدگی بیشتر موضوع به آن ارجاع می دهد.

همچنین پیگیری کلاهبرداری از طریق شماره کارت می توانید به سایت پلیس فتا مراجعه کنید و در قسمت ارتباطات مردمی مشخصات و نشانی و شماره خود را ثبت کنید. پلیس فتا در اولین فرصت به جهت رسیدگی و پیگیری با شما تماس می گیرد.

مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز راه دیگری برای پیگیری کلاهبرداری از طریق شماره کارت می باشد.

 

پس گرفتن پول از کلاهبرداری که پول ندارد چگونه صورت می گیرد؟

گاهی پس از اثبات کلاهبرداری شخص کلاهبردار مدعی می شود که پولی ندارد تا مال مالباخته را به و پس بدهد. در این صورت قانون چگونه با کلاهبردار برخورد می کند؟ اگر کلاهبرداری ثابت شود یکی از مجازات ها رد مال است لذا موظف است که اموال را برگرداند و در صورتی که اموالی نمی شناسید و فرد ادعا می کند که پول ندارد با حکم مقام قضایی می توان دستور استعلام اموال او را از ثبت، پلیس راهور و بانک اخذ نمود.

اگر مبلغ کلاهبرداری کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد برای مطرح کردن شکایت خود باید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید و اگر مبلغ کلاهبرداری بیشتر از ۲۰ میلیون تومان باشد رسیدگی به پرونده در صلاحیت دادگاه و شعبه حقوقی محل اقامت خوانده (کلاهبردار) می باشد. استفاده از وکیل کلاهبرداری می تواند به شما کمک کند مراحل قانونی ثبت شکایت و دریافت مال خود را با سرعت بیشتری انجام داده و بتوانید تمامی حق و حقوق خود را دریافت نمایید.

مطالب مرتبط

مجازات ضرب و شتم

قانون ضرب و شتم در جمهوری اسلامی ایران در جمهوری اسلامی ایران، ضرب و شتم تحت عناوین مختلفی در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است.

ادامه مطلب ...

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد