بهترین وکیل ورود به عنف در مشهد

بهترین وکیل ورود به عنف در مشهد

 وکیل ورود به عنف در مشهد

 

ورود به عنف

عنف درلغت به معنای زور واجبار است وورود به عنف به منزل دیگری عنوان مجرمانه ایست که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است. علت این جرم انگاری آن است که خانه که محل آسایش وامنیت است بااین عمل  مورد تهدید قرار می گیرد وایجاد رعب وحشت می نماید.به همین دلیل درقانون مجازات اسلامی وبرخی قوانین خاص این عمل جرم شمرده می شود ومجازاتی نیزدارد.

طبق اصل 22قانون اساسی:”مسکن اشخاص ازتعرض مصون است وحتی درمواردی که برای کشف جرم یا دستگیری مجرم اجازه ی ورود به حریم اشخاص داده می شود این اقدام باید برمبنای قانون وبه حکم مقامات قضایی باشد.”

درماده ی 694قانون مجازات اسلامی نیز مجازاتی برای این عمل درنظرگرفته شده است. این ماده بیان می دارد:”هرکس به زور وغلبه داخل ملکی شود که درتصرف دیگران است. اعم از آن که محصور باشد یا نباشد یادرابتدا ورود به قهر وغلبه نبوده ولی بعد از اخطار متصرف به قهر وغلبه درملک باقی مانده باشد علاوه بر رفع تجاوز به مجازات حبس ازیک تا6ماه واگر دونفر یابیشتر باشند ولااقل کسی از آنان حامل سلاح باشد به حبس ازیک تا3سال محکوم خواهندشد.”

 

علی ابراهیمی مهر وکیل ورود به عنف در مشهد

علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی، با بیش از ۷ سال سابقه ی کاری و ۱۰۰ها پرونده موفق، وکالت و مشاوره تخصصی در امور کیفری ، خانواده ، حقوقی ، ثبتی و شرکت که در زمینه ورود به عنف و انجام سریع امور در مشهد می تواند به شما در پرونده ها یاری رساند.

 

برای مشاوره در زمینه ورود به عنف در مشهد با آقای علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری با راه های ارتباطی ما (کلیک کنید) در تماس باشید یا با شماره ۶۸۶۲ ۱۱۸ ۰۹۱۵ تماس بگیرید

 

عنف در 2 شکل اتفاق می افتد:

 

1-مادی

2-معنوی

 

عنف مادی مثل شکستن دروپنجره وعنف معنوی مثل کلیدانداختن وازدیوار بالا رفتن .تمامی رفتارها به عنف می باشد فقط نوع آنها با یکدیگر متفاوت است.مجازاتی که در ماده 694 قانون مجازات بیان شد است. صرفا برای ورود اشخاص عادی به ملک دیگری می باشد اما سوال اینجاست که اگر این ورود به عنف توسط مامورین انتظامی و قضایی صورت گیرد تکلیف چیست؟

آیا مجازاتی دارد یا خیر؟ درپاسخ به این سوال باید گفت ورود هرشخص اعم ازعادی وقضایی وانتظامی به ملک دیگری باید بااجازه ورضایت صاحب ملک باشد ودراین میان تفاوتی میان افراد وجودندارد چراکه اگرورود به عنف توسط مامورین انتظامی بدون اجازه ورضایت صاحب منزل اتفاق بیفتد به حبس ازیک ماه تایکسال محکوم خواهد شد ودرصورتی که این عمل درراستای دستورمافوق بوده که صلاحیت صدور حکم وورود به منزل راداشته و اوناگزیر از اطاعت مافوق بوده این مجازات درحق مافوق اجرا خواهدشد.بنابراین نه تنها برای این افراد مجازات تعیین شده بلکه مجازات آنها ازافراد عادی نیزبیشتر است به این دلیل که آنان باید درحفظ حریم خصوصی افراد تلاش بیشتری بنمایند وانتظار جامعه از آنان بالاتر است.

لازم به ذکر است درماده ی 16لایحه ی حمایت ازحریم خصوصی بیان شده است که: منازل واماکن خصوصی مصون ازتعرض هستند.هیچ کس نمی تواند وارد منزل یامکان خصوصی دیگری شود یاهرنوع وسیله ی پایش درآنجا قراردهد مگر بارضایت متصرف قانونی یامجوز قضایی.”

 

رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور به شماره 4/10/1369(541)

“ورود دسته جمعی ومسلح به عنف درموقع شب به منازل مسکونی مردم وسرقت اموال باتهدید وارعاب وازجرایمی است که درنظم جامعه وامنیت عمومی رامختل می کند ورسیدگی به آن درصلاحیت دادسرا ودادگاه انقلاب می باشد.

 

نظریه مشورتی12/3/1381(7/402)

“ورود به منزل افراد مستلزم کسب اجازه از آنان می باشد واگربدون اذن ودرغیاب صاحبخانه وارد منزل دیگری شود این ورود غیرقانونی وعمل مرتکب مشمول ماده ی 694قانون مجازات اسلامی خواهدبود.منظور از منزل هرمحلی است که شخص در آن سکونت دارد وسکونت دائم وموقت دراین خصوص تفاوتی نداردوجود وسایل زندگی درمحل،بهترین شاخص مسکونی بودن محل است.

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد