بهترین وکیل تخلفات رانندگی در مشهد

بهترین وکیل تخلفات رانندگی در مشهد

وکیل متخصص حوادث رانندگی در مشهد شخصی است که وکالت شما در دعاوی و جرایم مرتبط با تخلفات رانندگی را بر عهده می گیرد تا بی گناهی شما را اثبات کرده و یا در صورت متخلف بودن به شما کمک کند تا در مجازات خود تخفیف بگیرید. گاهی اثبات برخی موارد مرتبط با جرایم ناشی از تخلفات رانندگی پیچیده و سخت می شود و تنها یک وکیل متخصص و باتجربه در این زمینه می تواند به شما کمک کند. قبل از اینکه به دنبال بهترین وکیل تخلفات رانندگی در مشهد باشید بهتر است در این باره اطلاعاتی داشته باشید.

 

وکیل خوب برای تخلفات و جرایم رانندگی در مشهد

موسسه حقوقی طلیعه داران عدالت یک موسه حقوقی معتبر در مشهد است که از وجود وکلای مشهد متخصص و باتجربه بهره مند می باشد. آقای علی ابراهیمی مهر وکیل کیفری در مشهد بوده که در سایر زمینه ها مانند امور خانواده، امور حقوقی و امور ثبتی نیز آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد. کافی است با ما تماس بگیرید. سوالات کوتاه شما به صورت رایگان به صورت تلفنی پاسخ داده خواهد شد. در صورت نیاز به مراجعه حضوری می توانید به آدرس موسسه ( وکیل در بولوار سجاد مشهد ) مراجعه نمایید.

 

جرایم ناشی از تخلفات رانندگی

فصل 29 قانون مجازات اسلامی جرایم ناشی از تخلفات رانندگی را جرم انگاری کرده است. این جرایم هم جنبه ی خصوصی و هم جنبه ی عمومی دارند. بدین مفهوم که هم شاکی خصوصی و هم دادستان می توانند تعقیب موضواعت مرتبط با جرایم و تخلفات رانندگی را به عهده داشته باشند.

 

این دسته ازجرایم در قانون به دو بخش تقسیم شده اند:

  • بخش اول آن مربوط به صدماتی است که از این جرایم حاصل می گردد.
  • بخش دوم مربوط به تخلفاتی است که به دیگران صدمه وارد نمی کند ولی به لحاظ قانونی جرم می باشند.

از آنجایی که جرایم ناشی از تخلفات رانندگی معمولا به صورت غیر عمدی اتفاق می افتد. در ماده قانونی 714- 717 قانون اساسی به دسته ی اول این جرایم که تنها به قتل و سایر صدمات غیرعمدی ناشی از تخلفات رانندگی می باشد، می پردازد.

با بهترین وکیل تخلفات رانندگی در مشهد تماس بگیرید

 

عنصر مادی در جرایم رانندگی

عنصر مادی در این نوع جرایم، رانندگی یا تصدی وسیله ی نقلیه ی موتوری است به گونه ای که به یکی از صدمات مذکور در قانون منتهی گردد و به موجب قانون هرنوع وسیله ی نقلیه ی موتوری را شامل می شود. آنچه دراین میان اهمیت دارد صدمه ی حاصل از رانندگی است که بسته به این صدمه مجازات آن متفاوت است.

 

عنصر روانی در جرایم رانندگی

عنصر روانی تخلفات رانندگی شامل مواردی مثل عدم مهارت راننده، بی احتیاطی، بی مبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی می باشد. به بیان دیگر راننده ای که شامل موارد ذکر شده گردد مقصر است. به تشریح هر یک می پردازیم:

 

عدم مهارت راننده:

اگر فرد به رانندگی مسلط نباشد حتی اگر دارای گواهی نامه باشد تقصیرکار است.

 

بی‌احتیاطی:

راننده می داند عملی که در رانندگی انجام می دهد عرفا مجاز نیست. مانند لایی کشیدن

 

بی‌مبالاتی:

برعکس بی احتیاطی به معنای انجام ندادن کاری است که عرفا باید انجام می شده. مانند نزدن راهنما هنگام گردش به چپ یا راست.

 

عدم رعایت قوانین رانندگی:

راندن وسیله دارای نقص فنی، رانندگی در خلاف جهت مجاز و موارد اینچنینی.

 

مجازات تخلفات رانندگی

چنانچه صدمات حاصل از تخلفات رانندگی قتل باشد طبق ماده ی 714 قانون، مرتکب به 6 ماه تا 3 سال حبس و نیز پرداخت دیه محکوم خواهد شد. و اگر صدمه ی حاصله منجر به مرض جسمی یاد ماغی غیر قابل علاج باشد یا موجب ازبین رفتن یکی از حواس یا از کار افتادن عضوی از اعضای بدن گردد یا سبب تغییر شکل دائمی شود، مرتکب به مجازات حبس از 2 ماه تا یکسال و پرداخت دیه محکوم خواهد شد.

و در صورتی که این صدمات در شکل خفیف اتفاق بیفتد مجازات حبس از دوماه تا 6 ماه وپرداخت دیه درصورت مطالبه ی اولیای دم خواهدبود. گاهی برای تعیین مقدار دیه و یا اثبات برخی موارد حضور وکیل دیه در مشهد الزامی است. البته عنوان وکیل دیه ممکن است نادرست به نظر برسد و منظور وکیل پایه یک دادگستری در مشهد است که در زمینه دعاوی مرتبط با دیه ناشی از تخلفات رانندگی در مشهد دارای تجربه و آگاهی بالایی می باشد.

 

تخلفات رانندگی شامل چه مواردی است و مجازات آن ها چیست

بهترین وکیل تخلفات رانندگی در مشهد

طبق ماده قانونی 724 – 720 قانون موارد زیر می تواند مصادیق تخلفات رانندگی باشد: 

  1. دستکاری در پلاک و مشخصات وسیله ی نقلیه که طبق ماده ی 720 مرتکب به مجازات حبس از 6 ماه تا یکسال محکوم خواهد.
  2. اوراق کردن بدون مجوز وسیله ی نقلیه ی موتوری مجازات آن حبس از 2 ماه تا یکسال خواهد بود.
  3. گزارش نکردن سرقت یا مفقود شدن وسیله ی نقلیه یا پلاک آن مجازات آن جریمه نقدی از پانصد هزار ریال تایک میلیون ریال. لازم به ذکر است درصورتی که فرد به طور عمدی گزارش سرقت ندهد این جرم اتفاق افتاده است.
  4. رانندگی بدون گواهینامه مجازات آن حبس از 2 ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال درمرتبه ی نخست و در صورت تکرار به مجازات حبس از 2 ماه تا 6 ماه محکوم خواهدشد.
  5. دستکاری در دستگاه ثبت سرعت وسیله ی نقلیه و استفاده ی آگاهانه از آن وسیله نقلیه به مجازات حبس از 10 روز تا 2 ماه یا جزای نقدی از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال یا هردو در مرتبه ی نخست و درصورت تکرار به 2 تا 6 ماه حبس محکوم می شود.
  6. در صورتی که راننده از رساندن مصدوم به مراکز درمانی خوددازی کند متخلف است و حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد (۷۱۴) و (۷۱۵) و (۷۱۶) محکوم خواهد شد.

اعمال تخفیف در این مورد توسط دادگاه مجاز نمی باشد:

 

تبصره های مربوط به بند 6:

1- راننده تنها در صورتی که بخواهد مصدوم را به مراکز درمانی برساند و راه دیگری برای این کار نباشد می تواند وسیله نقلیه را از محل حادثه حرکت دهد.

2- همکاری راننده در این مورد برای درمان مصدوم و اطلاع به مامورین باعث ایجاد تخفیف برای او می شود.

 

مدارک مورد نیاز هنگام رانندگی

راننده باید هنگام رانندگی مدارک زیر را به همراه داشته باشد در غیر این صورت تخلف محسوب شده و باعث می شود در صورت بروز سانحه شرایط برای او دشوارتر شود.

  • گواهینامه
  • کارت ماشین
  • بیمه نامه
  • برگه معاینه فنی برای خودروهای بالای 5 سال

چنانچه راننده این مدارک را به همراه نداشته باشد در صورت تخلف مامور راهنمایی و رانندگی می تواند خودروی او را متوقف کند. اما اگر کارت شناسایی راننده همراه او باشد ماموران می توانند با ارائه رسید به راننده این مدارک را دریافت کرده و راننده باید ظرف مدت 48 ساعت مدارک ماشین را ارائه دهد و نیازی به توقف خودرو نیست.

 

برای مشاوره و راهنمایی بیشتر درخصوص موضوع با وکیل تخلفات رانندگی در مشهد تماس بگیرید

مطالب مرتبط

اگر نیاز به مشاوره دارید ؟

از طریق لینک زیر درخواست مشاوره رایگان بدهید .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد